Olika intressen
Hej, Jag lever i ett förhållande sen fyra år tillbaka med min man, som jag älskar över allt i världen, men ibland undrar jag ifall vi är gjorda för varandra. På sistone har det blivit mer och mer uppenbart för mig att våra intressen är helt olika. På fritiden sitter han oftast vid sin dator, surfar runt på internet eller spelar spel, alternativt framför teven och kollar på tv-serier som inte faller mig i smaken alls. Tittar vi någon gång på film blir det alltid en genre som han föredrar - action, thriller, men sällan något som jag vill se. På grund av detta och att mina tankar har tendensen att skena iväg för långt och mycket ibland får det mig att undra om jag ska försöka ignorera alltihop trots min osäkerhet och negativa inställning, och fokusera mer på att vi väl har det mysigt ihop emellanåt och fungerar bra tillsammans med kärleken och det intima. Är det själviskt eller dumt på något sätt att tänka så här om oss? I hans ögon är det jag som ska rätta mig efter honom - aldrig tvärtom. Han ska få sin vilja igenom och kontrollera teven. Det känns orättvist när jag missar program som jag gärna vill se bara för att han ständigt ockuperar vardagsrummet där teven är. Jag vet inte alls hur jag ska hantera detta eller hur jag kan nämna det för honom på bästa sätt utan att förarga honom eller göra saken värre. Det är just vid såna här tillfällen som saker och ting känns väldigt ledsamt mellan oss, annars fungerar relationen ganska bra. Hur kan vi hitta ett gemensamt intresse och på så vis umgås mera tillsammans än på skilda håll när han är som han är?