• tilla83

Utanför, bara sååå utanför

Vi e en familj på 5 personer, ja har två barn (en 6 åring o en 3 åring sen ett tidigare förhållande o han har en 10 åring sen tidigare) alltså har vi inga barn tillsammans. 

Hans son fyller år på onsdag, då han e hos sin mamma.. Hon ska tydligen ha kalas för honom, såklart efter som han fyller år!! MEN de ja inte visste, lr fick veta va att min sambo oxå skulle dit. Ja känner mig så jewla utanför att ja inte e medbjuden, ingen har sagt nåt lr frågat ens... Dom har varit skilda i många år nu o aldrig tidigare har dom firat pojken på de här sättet varför nu liksom... De här gör mig så förbannat ledsen!!! Ska ja o mina barn bara va hemma här då o vänta liksom!? 
    Överreagerar ja lr hur hade ni känt?? Snälla hjälp mig:..(

Kram  

• Svar på tråden Utanför, bara sååå utanför
  • skogsvitter

Varför säger du inte bara det till din sambo då? Typ "jamen vad roligt att det blir ett sånt kalas den här gången, då åker vi allihopa tycker jag". Jag tycker du överreagerar lite, vad är det som säger att de inte förutsätter att ni är bjudna hela familjen, och att hela familjen ska fira honom?

• Dina08

Låt dem fira sin son i fred. Ni kan ha ett annat firande i er familj senare. Han kan gott få vara med sin ursprungsfamilj en ynka dag. Det betyder mycket för skilsmässobarn.

• Flo

Hur ser din och mammans relation ut? 

Jag tycker att du ska ringa henne och fråga om även du och dina barn får komma på kalaset. Om hon vill sitt barn väl så inser hon att det bästa är om hon har en respektfull kontakt med bonusmamman (du) och att barnet har en bra relation till sina bonussyskon. Jag tycker att både du och dina barn ska få komma om födelsedagsbarnet i fråga vill.

• Flo
    Dina08 skrev 2012-08-26 14:39:13 följande:
    Låt dem fira sin son i fred. Ni kan ha ett annat firande i er familj senare. Han kan gott få vara med sin ursprungsfamilj en ynka dag. Det betyder mycket för skilsmässobarn.
    Fast det beror ju på vad sonen vill. 
    Om sonen vill att bonusmamman och bonussyskonen ska komma så är det väl bättre om alla blir bjudna? 

Sedan förstår jag inte hur du kan påstå att det är bättre om sonen får vara med "ursprungsfamiljen"?! 
    Är det inte bättre att man stärker relationerna mellan alla parter än att lära barnet att han inte får fira sin dag med bonusmamma/-syskon för att de inte tillhör familjen? Mamman och pappan har gått isär, det måste barnet acceptera och förstå. Man kan inte gå runt och låtsas som att man är en familj för att barnet ska känna sig lycklig eller "hel"!

Var du själv ett skilsmässobarn? 
  • tilla83

Ja har sagt de till honom, o dels varför ja blev så sur e för att ja inget fick veta alls utan ja va tvungen att fråga ut honom.....

• Flo

Det låter inte som att ni har någon väldigt hälsosam relation...

• Labolina

Tycker inte själva grejen är konstig överhuvudtaget. Men hans reaktion däremot är helkonstig!

• skogsvitter
    Labolina skrev 2012-09-03 09:07:49 följande:
    Tycker inte själva grejen är konstig överhuvudtaget. Men hans reaktion däremot är helkonstig!
    Håller med.
Svar på tråden Utanför, bara sååå utanför