• En struts

Jag kan inte sova

Någon som är vaken?

• Svar på tråden Jag kan inte sova
  • Jottatotta

Svår fråga. Vi lär ju våra barn att man skall vara givmild och en bra kompis. SJälv har jag en 8åring som mer än gärna ger sina bästa fotbollskort mm till kompsar som är äldre och gärna "byter" kort med honom. Just i det exemplet så har vi tagir bort hans bästa kort och laggt som i en speciell icke byta hög och förklarat för honom att dom kan vara bra att spara för att senare kunna byta till något man riktigt vill ha. Hur gammal är sin dotter? Är det till "bra" kompisar hon ger saker ? får hon saker av dom?

• En struts
    Jottatotta skrev 2012-08-27 03:35:40 följande:
    Alltid dessa tankar som håller en i från drömmarnas värld. Själv är jag en sån männiksa som ligger och "löser" alla problem under nätterna och bara tänker. Kan inte få kroppen till att slappna av helt enkelt. Blir galen av att inte kunna sova. Det gör ju inte saken bättre av att man har en man som sover som en stock. Men och andra sidan så skulle det ju inte vara bättre om han också satt uppe mitt i natten och glodde ut i tomma intet.
    Jag blev ledsen redan på dagen.
    Jag känner mig lite otillräcklig som förälder, och kanske lite otillåtande här hemma, om dottern är här och leker. Hos grannen så föräldrarna så himla tillåtande med allt, så de kan härja runt lite mer fritt, och experimentera med lekar och sånt. Jag är lite mer låst, kanske då barn är här, att jag kanske uppskattar mest om hon är på sitt rum. Och nu hade min dotter bestämt sig för att fira jul, här nere i vardagsrummet, och så blev jag lite galen på alla julsånger på cd:n, för jag tycker inte om att höra jul i augusti.
    Så när de skulle se kalle anka så sa jag att de kunde se det i min dotters rum.
    Då blev dottern sur och deppig, och önskade att hon inte hade mig som mamma, och att det var som hos grannen, (ja det är ju sådär som att det är så mycket bättre hos alla andra än här hemma).
    Sen har hon ett litet och bökigt, orenoverat rum som hon inte tycker om, och var deppig för.

Jag känner mig då så otillräcklig som förälder, och ledsen.

(Lite svårt att förklara vad man ligger och grubblar på och blir ledsen för)

Nu går det kanske helt åt pipsvängen när jag förklarar för er främmande människor här i natten.
  • En struts

Och så var det tjafs med grannen här om dagen.

• Jottatotta

Uchhh.. du verkar ha det lite kämpigt för tillfället. Inte kul när allt bara snurrar runt i skallen. Försstår precis vad du menar om att man inte alltid uppskattar att ha hela huset som lekplats när barnen har sina egna rum. Jag kan bara säga att jag inte tillåter mina killar och deras kompisar att springa omkring i hela lägenheten och leka. Så du är inte ensam och INTE en dålig förälder för det. Barn måste lära sig vad som gäller på de olika platser och hem de leker på/hos.

• En struts
    Jottatotta skrev 2012-08-27 03:55:54 följande:
    Uchhh.. du verkar ha det lite kämpigt för tillfället. Inte kul när allt bara snurrar runt i skallen. Försstår precis vad du menar om att man inte alltid uppskattar att ha hela huset som lekplats när barnen har sina egna rum. Jag kan bara säga att jag inte tillåter mina killar och deras kompisar att springa omkring i hela lägenheten och leka. Så du är inte ensam och INTE en dålig förälder för det. Barn måste lära sig vad som gäller på de olika platser och hem de leker på/hos.
    Jo, tack för att jag inte är ensam om det. Det ÄR ju olika hos olika folk, det tänkte jag också på när jag pratade med dottern.
    Hon vet vad hon ska klämma på för knappar,  mot mig, sa sambon, för att få som hon vill. Och ibland ska det vara som hos andra. Och då känner jag mig dum.
    Det vet hon väl? Och de knapparna trycker hon på. Jag är väl lite jag-svag nu tror jag?
  • En struts

Och jag som börjat sköta mina rutiner Nu sitter jag här mitt i natten. Det har börjat gå bättre för mig på sistone. Jag har blivit friskare från min sjukdom (Fibro och annat tjafs), dragit ner på mediciner (tog ju jämt Imovane förr), börjat komma upp på mornarna. Har till och med börjat söka jobb (går annars på sjukersättning) och är glad över att jag klarat kvällskursen på universitetet i våras, och kunnat skrapa ihop behörighet, så arbetsgivare är intresserade av mig.
    Så sitter jag här och vänder på dygnet igen, tagit sömntabletter, och blir ett vrak igen då? känns det som...

• En struts

Det var iallafall skönt att prata lite med er här nu. Någon som hör en i natten... Kanske sover jag bättre nu om jag går och lägger mig.

• sasaj

Jag finns vaken hela natten. Om du fortfarande inte kan sov.

• sasaj

Jaså, jag jobbar nu därför jag är vaken. Man får sova egentligen men de har jag gett upp nu för de kommer jag inte få märker jag. Varför kan du inte sova då?

• En struts

Jag somnade iallafall, sen jag pratat här.

Svar på tråden Jag kan inte sova