• tulip79

Vaknar fler gånger per natt (10 mån)

Finns det några tips på hur man ska få en 10 månaders att sova hela natten? I 2-3 gånger per natt vaknar han o kan omöjligen somna om OM vi inte lägger honom i vår säng. Han kan vakna fler gånger per natt men då nöjer han sig med lite vatten eller nappen. Lägger sig sedan själv i sängen och somnar om.

Vi tänkte nu låta honom sova ensam i sitt rum (nu har vi dubbelsängen där eftersom vi målar om i vårt sovrum). Kan detta påverka sömnen negativt? Att han är ensam. Vårt rum är bara 2 meter bort.

• Svar på tråden Vaknar fler gånger per natt (10 mån)
  • Jellybeanbaby

Vad du än gör, använd ICKE häxan Anna Wahlgrens tips.

Men nej jag har inga tips. Fast de föräldrar med småttingar jag känner låter dem sova i deras säng. För allas sömns skull.

• tulip79

När han inte klarar somna om hamnar han alltid i vår säng...
    Har inga planer på att använda femminutersmetoden om det är den du åsyftar .

• Lillii

Min lilla tjej (11 månader) Vaknar oftas 3-5 ggr per natt. 
    Hon somnar oftast o med napp bara, men krånglar hon för mycket lägger jag mig bredvid henne.
    Vi har ställt upp en säng i henne rum bredvid spjälisen.

Jag inbillar mig att hon kanske på så vis lär sig att sova i sitt rum och inte hos oss....

Självklart har hon bra nätter ibland där hon bara vaknar en gång, men som sagt genomsnittet är minst 3 ggr till hennes rum för att ge napp eller nått efter min egen läggtid vid 22.30 (hon lägger sig vid 19). Gångerna innan jag lagt mig räknar jag inte, för de är inte lika jobbiga...

Svar på tråden Vaknar fler gånger per natt (10 mån)