Ni som inte beställer flygmat
Vad tar ni då med till er själva och till barnen? Eller äts inget på planet?
Vad tar ni då med till er själva och till barnen? Eller äts inget på planet?
Det beror ju på hur länge du ska flyga..
Vid flyg inom europa tar jag med mig smörgåsar och frukt. Jag gissar att du med barn menar över 1 år för innan dess tar väl alla med sig barnmatsburkar.
Undrade väl mest vad man får ta med i matväg genom tull och vad man får äta medtaget på planet. Men vad som helst går bra alltså bara det inte är flytande mer är 1 dl?
till barn under 24månader får man ta med sig mat i all form. Vi flög två gånger i somras med dottern som då var 1.5år och ej kunde få mat på planet. En resa charter, fick hon en barnbox med pure, youghurt, kex & ost. Genom tullen hade jag frukt, smörgås, flaska med vatten. Nestle festis, "klämmisar" och burkmat, de frågade bara hur gammalt barnet var och lät allt ligga kvar :) inte ens vattnet hällde de ur.
Man får inte äta medhavd mat på flygen, de säger att det beror på säkerhet för allergiker på flyget men jag tror att det beror på att de vill tjäna pengar på oss resenärer. Mitt tips är att smyga med någon macka el. annat som är lätt att gömma undan när flygvärdinnorna kommer nära
För små barn kan man ju ha med burkmat eller vällingpulver (du kan få varmvatten på flyget).