• Anonym (Ts)

Jag var otrogen med henne..

Jag bara måste få skriva av mig...
    Jag är i ett såkallat "lyckligt" förhållande med samma man sen några år, vi bor i en stor lägenhet i stockholm, vi har trygga jobb, vänner och  hund, och vi försöker få barn via IVF. 
    Men. Vi pratar inte med varandra, han jobbar mer och mer, Jag gör allt för att få vara med mina vänner, vara ute och festa på nätterna och shoppa på dagarna... Det funkar helt enkelt inte.. Han gnäller om att jag bara spenderar pengar och jag tycker ändå inte om att vara hemma. 

Sen finns det en tjej.. Vi kallar henne X. Jag har alltid kunnat vara flirtig med tjejer, jag tror att jag har en dragning, visst har jag hånglat med nån tjejkompis på fyllan när man va yngre, men inte som nu! 
    .  

Nu till det viktiga. Jag och x festar ofta med varandra, och blir då såklart flirtigare än normalt. Men i somras var det en gång vi var ute bara hon och jag, men det va inte skitkul, så vi bestämde oss för en promenad i fyllan och villan, mitt i Stockholm, det va så mysigt, till en början var det ganska stelt, men efter en stund kom vi närmare och höll om varandra och jag kysste henne. Den kvällen hände inget mer.
     Efter det hände inget mer då vi inte träffades på ett tag.
    Sen kom den kvällen, för två veckor sedan,  vi var några hemma hos henne, som senare skulle ut. Jag hade tidigare under dagen varit besviken att det inte bara va hon och jag den kvällen som det var sagt från början,  men sen kändes det bra, det var skönt att det var lite annat folk där som inte visste något. 

Vi var ute och hade jättekul, tills det bara var jag och X kvar, o vi skulle hem, då frågade hon om jag inte ville följa med, vilket jag gjorde, så vi åkte taxi hem till henne och där har vi helt galet sex, underbart, men sådär gulligt taffligt.. Inget mer med det, vi har inte träffats efter det, före nu i helgen, och jag kunde verkligen inte koncentrera mig.. Så svårt att titta på henne, hon är ju så fin..

Nu till problemet. Jag älskar min man, men vi har helt tappat varandra, ingen närhet, väldigt få sms och samtal, och umgås verkligen inte.  Jag har till och med panik när han inte ska jobba, eftersom då måste jag träffa honom. Vi gör ju IVF, och jag vill så gärna ha barn med honom, han älskar barn och kommer bli en så bra pappa... Men nu längtar jag bara tills jag får träffa x igen, energin jag fick när vi sågs var helt sjuk, blir ångest fylld när jag tänker på henne.. Eller så är det fjärilar, VAD SKA JAG GÖRA? 

Vet inte vad jag vill med tråden, kommer antagligen bara höra att jag e dum i huvet och att jag borde lämna min stackars man... jag älskar honom i hjärtat, men sen då? 

Tack för mig... 

• Svar på tråden Jag var otrogen med henne..
  • Anonym (*)

Men... varför inte ge ditt förhållande med mannen en chans?
    Försök att hitta tillbaka till varandra, om du älskar honom så tycker jag att du ska göra det.
    Och även om du inte älskar honom så är det mest ärliga att bryta med honom om du inte vill att ni ska fortsätta, innan du blir gravid oxå.

Du måste tänka efter mycket noggrant hur du vill göra, kan du skapa en framtid med X eller är det bara en skön grej, kommer ni bli ett par?
    Åh jag får en ledsen känsla i hjärtat när jag läser din ts, jag har varit i samma situation själv, fast med en annan man, vi gick dock inte helt över gränsen (vad man nu kan tolka det som..) men jag valde min man, vi pratade ut om allt, la alla kort på bordet och blev störtkära på nytt :) Allt det här hände det senaste året :)

Hoppas det går bra, vilken väg du än väljer att gå!   

• Anonym (vad vill du)

Oj, vilket dilemma...

Detta vet du nog redan, men det känns ju som att du måste välja. Kanske skulle du åka iväg någonstans, helt själv, utan kontakt med nån av dem och fundera över vad du vill med ditt liv. Du skriver att han skulle bli en bra pappa men hur känner du själv? Vill du verkligen ha barn just nu eller är det bara nåt som ni bestämt sen länge och som rullar på för att du inte vill ändra dig?

Om du trots allt vill satsa på killen, är det kanske läge att lägga korten på bordet, förklara vad som hänt mellan dig o tjejen (du behöver ju inte gå in i detalj) och säg att du vill rädda ert förhållande men att det inte funkar så som det är just nu. Jag menar, bara för att du blir gravid kommer ju inte alla de här problemen lösa sig... En bebis gör allt jobbigare och att man får ännu mindre tid för varandra, så att gå in i föräldrarollerna med ert förhållande som redan knakar känns lite dumt kanske?

Eller, vill du satsa på tjejen? Fundera över om fjärilarna beror just på att det är nytt och förbjudet, eller om det finns nåt mer där. Skulle det funka i vardagen eller är det med alkohol och fest som det tänder till ordentligt?

Bara du som vet hur du vill göra ju. Det enda jag tycker är att du måste välja vilket liv du vill leva, och med vem.

• Anonym (Ts)
    Anonym (*) skrev 2012-08-27 20:09:57 följande:
    Men... varför inte ge ditt förhållande med mannen en chans?

Försök att hitta tillbaka till varandra, om du älskar honom så tycker jag att du ska göra det.

Och även om du inte älskar honom så är det mest ärliga att bryta med honom om du inte vill att ni ska fortsätta, innan du blir gravid oxå.

Du måste tänka efter mycket noggrant hur du vill göra, kan du skapa en framtid med X eller är det bara en skön grej, kommer ni bli ett par?

Åh jag får en ledsen känsla i hjärtat när jag läser din ts, jag har varit i samma situation själv, fast med en annan man, vi gick dock inte helt över gränsen (vad man nu kan tolka det som..) men jag valde min man, vi pratade ut om allt, la alla kort på bordet och blev störtkära på nytt :) Allt det här hände det senaste året :)

Hoppas det går bra, vilken väg du än väljer att gå!   

Tack, jag vet verkligen inte vad jag ska göra, jag ska kanske träffa henne ikväll, men jag vet inte vad jag ska säga, men jag vet iaf att om jag säger något till min man är det slut för alltid, och då står jag där, utan framtid. Till saken hör att hon är gift(!) med en tjej, så jag kommer aldrig att få en framtid ned henne, men jag vill iaf höra vad hon säger, jag vill bara höra hennes röst!

Jag vet ju att min man vill vara med mig, senaste dagarna har han verkligen försökt, men jag har så svårt att ta honom till mig... Jag ska fundera lite till tror jag... Hur reagerade din namn när du berättade? Var det ömsesidigt med den "andra"?
  • Anonym (*)
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-28 14:51:33 följande:

Tack, jag vet verkligen inte vad jag ska göra, jag ska kanske träffa henne ikväll, men jag vet inte vad jag ska säga, men jag vet iaf att om jag säger något till min man är det slut för alltid, och då står jag där, utan framtid. Till saken hör att hon är gift(!) med en tjej, så jag kommer aldrig att få en framtid ned henne, men jag vill iaf höra vad hon säger, jag vill bara höra hennes röst!
    Jag vet ju att min man vill vara med mig, senaste dagarna har han verkligen försökt, men jag har så svårt att ta honom till mig... Jag ska fundera lite till tror jag... Hur reagerade din namn när du berättade? Var det ömsesidigt med den "andra"?

Han blev förbannad, besviken, ledsen ja, allt på samma gång!
    Men varför ens träffa tjejen om ni inte kan ha en framtid tillsammans?
    Varför har du svårt att ta honom till dig då?  
Svar på tråden Jag var otrogen med henne..