• Selina02

Mens i bara 2 dagar!!??

Hej Alla,
    Jag hade min senaste mens den 25/7, och äl-flytningar den 7/8. Senaste samlaget var den 9/8. Jag hade BIM på fredag, eftersom jag har 31 dagars cykel. Jag har tagit flera tester förra veckan, men alla visade negativt. På lördag fick jag rosa-bruna flytningar....jag har haft massor av grav. symptom, som t ex värkar i nedre delen av magen, och ryggen, stickningar osv. Illamående till och från, dessa symptomer kan vara önsketänkande föstås...men vad är dessa flytningar? Jag tänkte först att det var mensen som kom, men det höll på en halv dag.  Söndag morgon kom mensen, normal till riklig, och även idag, men har plötsligt slutat!!!! Jag har alltid minst 4 dagars mens. Dessutom har jag mega kramper i magen, och rygg. Vad kan det vara??

• Svar på tråden Mens i bara 2 dagar!!??
  • Selina02

Hej! Det blev ungefär 12 timmars uppehåll, sedan kom mensen igen. I ca 2-3 dagar. Men det hela var jättekonstig, det var inte alls som en vanlig mens. Allt är normalt igen, jag fick äl för ca 6 dagar sedan. Hur går det för dig?

• Apelsinskal

Okej, skönt att det har blivit normalt igen :)
    Förra månaden hade jag bara 1 dag med normal mens, dom andra två dagarna var gammalt blod som kom.
    Idag (beräknad BIM) så har jag fått lite blod på pappret, så nu ligger jag framför teven och väntar på att mensen ska komma igång på riktigt... ^__^

• Selina02

det är ju ganska normalt att även om man lyckats bli gravid så får man en mens, eller rättare sagt en blödning. Förra gången jag blev gravid, som dock slutade i missfall, fick jag en liten blödning, trodde att det var mens, sen så slutade det, jag testade efter ett par dagar efter och testen det visade positivt.

• Apelsinskal

Ja man blir ju fundersam när man blöder så lite, har läst runt lite på internet och det verkar vara rätt vanligt som du säger att man kan få en blödning trots att man är gravid :) så förhoppningsvis är jag gravid eller så spökar kroppen med mig, kanske har jag missat nån ÄL och mensen har blivit "rubbad", vi får se efter helgen ^^

• Apelsinskal

Jag är inte gravid, mensen kom igång igår :/ Hoppas på en knodd nästa månad då ^^

• Selina02

Tråkigt att höra :( nya tag nu!! Det kanske är stress oc inbillning som påverkar sånt?

Svar på tråden Mens i bara 2 dagar!!??