• snurrsnurr

Vilken hjälp har ni fått?

Tänkte höra efter vad ni andra med pco/pco-s har fått för hjälp från sjukvården? Just i nuläget är det väl inte så mycket frågan om vad ni har fått för hjälp med att bli gravida, utan med hårväxt, övervikt osv...

Jag vill alltså inte nödvändigtvis bli gravid just nu, men jag har flera ggr läst nåt om Metformin? Har ni fått det enbart för att få hjälp att gå ned i vikt, eller är det för att man ska kunna bli gravid?

Själv har jag inte fått speciellt mycket hjälp, även fast jag är väldigt överviktig och hårig som en... eh, buske? ;) Den enda hjälpen jag har fått är att jag har ätit p-piller, först Mercilon, sen fick jag Diane och nu har jag inga p-piller alls, och nån mens har jag inte sett till på... ja, är det ett eller två år? Däremot äter jag Androcur nu, 50mg/dag tror jag det är, och min gynekolog menar att det inte är nån mening att öka dosen heller, för det brukar inte hjälpa (mot hårigheten alltså).

Läste igår även nåt om någon kräm man kunde använda mot hår i ansiktet också, som är receptbelagt, någon som prövat det?

Och på tal om det här med hår så är jag så less över att inte få någon ordentlig hjälp. Innan jag åt Diane hade jag till och med hår på ryggen! Jätteskoj för en då 20-årig tjej. Jag har så kraftig hårväxt i ansiktet så jag inte riktigt vet vad jag ska göra, plockar och rakar och allt möjligt. Bodde förut i Sthlms län och skulle få gå på av landstinget bekostad diatermi (enbart för ansiktet då), men just då kunde jag inte utföra det pga andra mediciner som jag åt. Och nu har jag flyttat till ett annat län, och här kan man inte få det bekostat av landstinget. :(

Ja, det här med pco-s suger!

• Svar på tråden Vilken hjälp har ni fått?
  • snurrsnurr

Ingen som har erfarenhet av Metformin?

Svar på tråden Vilken hjälp har ni fått?