• Lolee

Jag kan knappt läsa två meningar i en bok! :(

Hej, jag har vad jag skulle vilja kalla ett "problem", om så ett mindre problem.. Jag har så otroligt svårt att sätta mig ned för att läsa en bok utan att jag somnar! Och jag menat inte efter x-antal sidor utan inom 1-2 MENINGAR.. Det är skitjobbigt då jag studerar just nu, och planerar att plugga vidare på universitetet. Det spelar ingen roll hur pigg jag är innan jag börjar läsa eller vilken position jag sitter i, hjärnan börjar med detsamma vandra och jag somnar nästan på en gång.. Är det här vanligt/normalt? Vore tacksam för svar!

• Svar på tråden Jag kan knappt läsa två meningar i en bok! :(
  • YummyMami

Dyslexi? 

Fast.. Dels har jag dyslexi men även sova beteende till böcker, därför är ljudböcker bra. Man har boken i öronen och man kan fortsätta att röra på sig = hålla sig vaken.  

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Lolee
    YummyMami skrev 2012-08-28 13:56:25 följande:
    Dyslexi?  Fast.. Dels har jag dyslexi men även sova beteende till böcker, därför är ljudböcker bra. Man har boken i öronen och man kan fortsätta att röra på sig = hålla sig vaken.  
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/

Hmm, är det vanligt att man känner sig sjukt sömnig av att läsa som dyslexiker? Jag vet inte vad som kan vara felet, men det känns som att jag inte kommer någonstans i mitt läsande.. Det tar sådan sjukt lång tid! Det är typ en sida max i taget, sen måste jag röra på mig för att vakna, för att sedan sätta mig ned och fortsätta..
  • Lumo

Jag "levde" på koffeintabletter som universitetsstudent i tentaperioder. Kaffe räckte inte. 1 tablett innan jag började läsa höll mig vaken. Annars läste jag 30 min, sov 2 h, läste 30 min o sov 2 h, osv. Oavsett om jag var utsövd eller ej.