Sexuellt upphetsad 16-årig lillebror
Hej!
Jag vet inte om jag ställer min fråga på rätt plats men jag ger det ett försök.
Jag är en storasyster till en bror som är 16 år gammal. Min lillebror är en rätt så lugn kille, har inte så vitt jag vet haft någon flickvän - kan hända att han har haft det på skoltid som vi övriga i familjen inte har vetat om. Men man har aldrig kunnat räkna ut att han kanske har en flickvän. Han brukar alltid knacka på dörren och vänta på klartecken innan han går in o.s.v. I familjen har vi lärt oss att inte använda ord som "knulla, tuttar".
Men idag satt jag på min sängkant vid min bokhylla och kollade efter vilka böcker jag ska ha med mig nu när jag flyttar hemifrån och så kommer det som en blixt från himlen. Min dörr in till mitt rum var halvöppet och vid dörren står min lillebror, är sexuellt upphetsad, onanerar och ber mig visa tuttarna och ber mig knulla.
Jag varken hörde eller såg först men sedan förstod jag. Jag blev naturligtvis väldigt chockad och skrämd av detta så jag frågar vad det var med honom, skällde på honom och stängde dörren till mitt rum på sekunden. Jag hörde att han gick in på toaletten och sedan in till sitt eget rum. Efteråt kände jag mig väldigt äcklad och så känner jag mig fortfarande. Jag undrar om detta är onormalt, för så känns det.
Jag förstår att man under och efter puberteten börjar bli vuxen och blir sexuellt upphetsad och så men detta var okontrollerat och på en familjemedlem dessutom, jag är ju hans storasyster?! Jag har aldrig sett honom på detta viset.
Jag berättade omedelbart vad som hade hänt till mina föräldrar när dem kom hem en timma senare. Jag såg på dem att de också blev chockade och dem pratade med honom. När dem har pratat med honom så grät han, han har skämts för att visa ansiktet utan höll det under en filt och säger att han inte vet vad som bar åt honom. Han har inte gått utanför sitt rum sen det hände idag.
Jag undrar om detta är ett farligt tecken? Bör jag se det som en pubertetsgrej och släppa det? Är han den första i historien som har burit sig åt på detta sättet?
Jag är orolig för min lillebror och är tacksam för hjälp.
Vänlig Hälsning
Anonym.