• Cookiejar

Vecka 28+3 sammandragningar, bebisen stilla...

Hej
    Har idag haft många sammandragningar. Inga som gör ont, utan bara jobbiga så att det stör och känns.
    Jag har inte heller känt bebis idag. Han brukar leva runt, men har idag varit ovanligt stilla. Har försökt buffa magen, men inget händer...
    Tips?   

• Svar på tråden Vecka 28+3 sammandragningar, bebisen stilla...
  • Novembertvillingar

Ring gynakuten så talar dom om vart du ska vända dig i din grav.vecka. Gör d på en gång dom har dygnet runt öppet. Lycka till!

• Dr to be

Ring förlossningen och säg att du upplever mindre rörelser. Det ska alltid kollas upp. Ring på en gång!!!!

• I C

När jag väntade dottern och inte kände henne fick jag rådet att svepa ett stort glas med iskallt vatten i ett svep och sedan lägga mig på sidan och försöka koppla av. Fungerade bra, fick rådet från förlossningen när jag ringde dit. Hoppas du känner bebis snart igen.

• Alby

Har du varit igång extra mycket idag? När jag är på språng eller gör massa ärenden på stan så känner jag bebisen betydligt mindre. När kände du sparkar sist? Min bm har sagt att man ska känna minst 10 sparkar per dygn efter v 27, annars ska man ringa fl.

• Cookiejar

Jag satte mig i soffan och lade upp benen och försökte ta det lugnt ett tag och sen kände jag lite puffar! *skönt*

Ringde BM idag och hon vill att jag kommer in med urinprov, sen får vi se hur vi går vidare.

Orkade inte jobba idag utan har lämnat barnen på förskolan och sedan vilat och bebis har varit aktiv medan jag har vilat. Kanske är så att jag inte ska jobba så mycket...  

Svar på tråden Vecka 28+3 sammandragningar, bebisen stilla...