Anonym (väntar) skrev 2012-08-29 22:12:10 följande:
Vi har också försökt i över ett halvår. Jag sitter själv och väntar två dagar efter utebliven mens och med två negativa test i "bakfickan". Jag hade lite mensvärk igår och på kvällen kom mens-krampen. Jag var helt säker på att nu var det igång. Man kan ju inte ha skitont och sedan vara gravid...väl? Men sedan var det snustorrt och ingen värk idag. Jag brukar ta mycket starka receptbelagda värktabletter pga mens-kramper. Det brukar vara kramp och sedan störtflod. Detta har aldrig hänt förr!
Jag har läst många trådar med folk som skriver att de inte har plussat förrän efter flera veckor av utebliven mens. Men jag har också läst om många som har haft försenad mens, det har dock aldrig hänt mig. Min förra graviditet var så klockren med alla symptom redan fyra dagar efter ÄL och ett positivt test på dagen 28. Det värsta är väl att jag inte riktigt kan tänka på annat och det kan ju inte vara särskilt hälsosamt.
Alla graviditeter är ju olika :)
En del känner ju av en sorts kramp som de associerar med mens men som visar sig vara en grav.
Har inte testat mig idag heller, men ska nog göra det innan helgen. Sambon fyller år och skulle mer än gärna ge han ett plus i födelsedagspresent! :)
Jag är dock väldigt inställd på att min mens enbart är försenad, men den brukar inte vara försenad mer än en vecka, så bara väntar bara i nuläget. Vilka andra symtom har du då?