Utredning på fostret??
Ni som fått upprepade MF/MA, har ni gjort någon utredning på fostret? Och vad för resultat har ni fått?
//Kikke
Ni som fått upprepade MF/MA, har ni gjort någon utredning på fostret? Och vad för resultat har ni fått?
//Kikke
Jag har fått MA några ggr och man skickade i väg det senaste men det var bara "ett missfall". Lite skumt men jag minns inte om de också sa att det var nåt kromosomfel som det ju tydligen oftast är.
Hej!
jag har haft 4 missfall, 2 missfall + 2 MA. De har aldrig kollat fostret. Däremot så vet man att de 2 sista MA så kunde man se hjärtat slå sakta för att sedan 1 v sedan ha slutat slå.
Var inlagd på KK för mina MA. Hag vet inte om det ger så mkt egentligen att de kollar? Har inte tänkt på det alls faktiskt. Är mest arg och ledsen för att de inte vill stanna.
Anna
Vad är skillnad på missfall och MA? Jag känner mig lite dum när jag är tvungen att fråga,men frågar man inte får man heller inget veta.....
Efter mitt sista missfall när jag var i v20 och fick föda fram fostret så kollar de vad som gick fel.De har gjort obduktion på fostret + tagit prover på livmodertappa o moderkakan,men det tar tydligen tid att få svar,4 v sedan proverna togs
har haft 4 missfall och har fått svar att det var kromosomfel..
sist gången såg vi hjärtat slå..
Efter vårt MA (v 18) skickades fostret iväg på obduktion, efter 3v fick vi svar att det var kromosomfel. Förstorat hjärta, tarmar och en bit av levern utanför buken samt att han inte hade någon ordentligt utvecklad käke. Typiska tecken på att det var kromosomfel sa vår läkare. Blev iom svaret även erbjuden att göra nupp-test vid nästa grav, trots att jag "bara" är 29;) Vid tidigare missfall har jag inte hört något då jag bara blödit, finns väl inget konkret foster att skicka iväg på undersökning då, vad vet jag...
Hej Alla!
Har inte varit inne på familjeliv på ett tag, tusen tack för era svar!
Håller tummarna för oss alla, själv har jag en bra dag idag, skönt att inte känna som om jag ska börja gråta hela tiden
Kram
Kikke
Jag har precis skickat iväg mitt foster på analys. De gör inget kromosontest, men försöker hitta andra orsaker, vilket de sällan gör.
Mitt foster som dog i vecka 20 och placenta skickades på obduktion. Fostret hade inget fel utan det var syrebrist pga att placenta var full med blodproppar som gjorde att det tillväxthämmades tidigt och dog.