Dotter utan vänner (Östergötland-Finspång)
Hej, min dotter på 14 är helt utan vänner, har varit mobbad under flera års tid, finns det andra i vår närhet som behöver träffa en bästis?
Hej, min dotter på 14 är helt utan vänner, har varit mobbad under flera års tid, finns det andra i vår närhet som behöver träffa en bästis?
va tråkigt att höra.. håller tummar och tår för att det löser sig!!
Tack det får vi verkligen!
Hoppas det löser sig!
Vi ska flytta till Finspång om 1 månad, men min dotter är "bara" 10 år så jag antar att hon är lite för ung för din tös.
Ja hon är tonåring så dom har väl inte så mycket gemensamt tyvärr
Jag bor här jag med, har en dotter på 11 som behöver nya vänner pga olika anledningar..
Är ju visserligen några år mellan 11 och 14 men jag tror att intressen osv spelar in mer. Vad gillar din dotter att göra?
Hoppas det löser sig, det kan vara lite svårt med vänner och sånt i den åldern. Har hon provat att gå på olika aktiviteter eller sporter? Har en 13-årig dotter som har lärt känna massor av nya vänner genom att gå på ridning, dans, simträning osv. Och om man börjar i en ny skola kan man också hitta nya vänner. Jättetråkigt att hon blir mobbad! Inte okej alls!
Min dotter fick många vänner av att vara social, "framåt", vågar hälsa på alla, gillar att vara med alla olika sorters människor, ha bra självkänsla osv. Kan hon inte byta skola? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig så mycket för vi bor inte i närheten men tycker hon ska prova nya aktiviteter och sånt för där brukar det vara lätt att hitta kompisar. Lycka till!
Hej PatsyDarling, hade helt tappat bort sidan, hör av dig!!