• Anonym

Erfarenhet av rosenrot?

Jag och sambon försöker få barn igen, har försökt i ca 9 månader. Har prövat med bidrottninggele, det enda som hände var att mensen som alltid är regelbunden drog ut på tiden. Prövade rosenrot, slarvig som jag är så tog jag inte varje dag, men några tabletter´hann jag få i mig. Nu i lördags hade jag som en kraftig mensvärk, inte så att det gjorde jätte ont mer molande värk. Det stämmer in rätt bra att om jag hade ägglossning så skulle jag haft det runt det datumet. Hade inga ägglossningstester hemma och hade ingen möjlighet att köpa då.

Kan det har varit ägglossningen jag kände av så starkt? Har varit rädd för att jag kanske inte har så bra ägglossning då det inte blivit något + på ganska lång tid. Har inte känt av innan. Någon som har erfarenhet av rosenrot?   

• Svar på tråden Erfarenhet av rosenrot?
  • donnaa

Rosenrot är kosttillskott och den ökar ditt fokus och presentationsförmåga, gör dig piggare och ökar även sex-lusten för både men och kvinnor. Detta är en vid behovs tablett och därför behöver du inte ta den varje dag utan bara när du känner för det.
    Men jag har aldrig hört att den kan hjälpa dig få barn utan bara öka din lust, jobbade på en hälsobutik i ca ett år. Men jag kanske har fel

• Anonym

Du ska ta en till två tabletter rosenrot varje dag från första dagen med mens till du tror du har ägglossning!
    Antagligen kommer du att känna av mer aktivitet i dina äggstockar för att de mognar fortare och ibland släpper det också fler ägg när man tar rosenrot.... Kanske blir tvillingar tom?
    Säkert får du mer lust och många får ägglossning flera dagar tidigare än de brukar!

Jag blev gravid äntligen med hjälp av just rosenrot.
    Då var vi på vårt 22.a försök!!
    Tog två tabletter RR per dag och fick ÄL-utslag på test redan på dag 11 så ÄL var på dag 12 (brukar ha på dag 17-19 annars) och tog sista då på dag 11. Testade positivt tre veckor senare!
    Är nu i vecka 17.    

• Anonym

Hejsan!! Rosenrot sägs både kunna öka sexlusten och höja östrogen nivåerna i kroppen dvs. har man oregelbunden mens eller för lite östrogen produktion så har man en bra hjälp på vägen.
    Jag har läst om rosenrot i fler studier, värt att prova. Lycka till

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-31 09:38:16 följande:
    Du ska ta en till två tabletter rosenrot varje dag från första dagen med mens till du tror du har ägglossning!
    Antagligen kommer du att känna av mer aktivitet i dina äggstockar för att de mognar fortare och ibland släpper det också fler ägg när man tar rosenrot.... Kanske blir tvillingar tom?
    Säkert får du mer lust och många får ägglossning flera dagar tidigare än de brukar!

Jag blev gravid äntligen med hjälp av just rosenrot.
    Då var vi på vårt 22.a försök!!
    Tog två tabletter RR per dag och fick ÄL-utslag på test redan på dag 11 så ÄL var på dag 12 (brukar ha på dag 17-19 annars) och tog sista då på dag 11. Testade positivt tre veckor senare!
    Är nu i vecka 17.    

Åh vad kul grattis! Var det på första försöket med rosenrot du blev gravid? Mina tabletter är på 2000 mg. Så vågade inte ta två om dom är för starka.
Svar på tråden Erfarenhet av rosenrot?