Hur svårt är det att vara ensamstående förälder?
Hej jag ska kortfatta mig och hoppas på vettiga svar. Jag har en kompanjon som är ensamstående förälder med två barn på 13 och 10 år. Han har skitit i jobba de senaste 4 månader och gnäller hela tiden på att han mår dåligt eller det är mycket att göra hemma som diska, laga mat och ta hand om barnen och att jag vet inte hur det är att vara ensamstående förälder.
Ingen av hans barn har sjukdomar, handikapp eller psykiska problem helt frisk och går i skolan tackolov!
jag misstänker att han latar sig bara och vill att någon annan ska göra jobbet, jag kanske har fel men det därför jag vänder mig hitt. Själv är jag singel och inte har några barn än och vet inte hur det är att vara förälder men kan tänka mig hur det är.
Själv funderar jag på att bryta kompanjonskapet och gå vidare, har pratat med honom flera gånger och sagt att barnen inte är små och han kan hinna med jobbet och allt annat samtidigt. Enligt honom så är jag hårt och fårstår inte ett skit!
1: hur är det att vara ensamstående förälder med jobb/ företag för er som har det?
2: Är jag för hårt eller, jag tror inte alla ensamstående föräldrar sitter och gnäller hela dagarna?
3 Vad tror ni att det handlar om? Har ni några tips?
Tack på förhand!