• JohnTornerhielm

Hjälp Rishma genom att skriva under

Fick detta just länkat av en arbetskamrat ville sprida det vidare så att vi kan rädda henne,

Stackars flicka med Downs Syndrom brände ett par sidor ur koranen och ska nu upp i rättegång, hjälp henne genom att skriva under 470 000 har redan gjort detta.

http://www.avaaz.org/en/petition/Save_my_daughter_save_Pakistan/ 

"Last week an enraged crowd threatened to burn my daughter alive and in 24 hours a judge will decide whether she goes free, or stays in jail.Rimsha is a minor with mental disabilities and often isn't in control of her actions. Yet local police here in Pakistan have charged her with desecrating the Koran, and we are afraid for her life. "

Utdrag ur länken postad ovan^.

• Svar på tråden Hjälp Rishma genom att skriva under
  • JohnTornerhielm
    Mashenjka skrev 2012-08-31 13:11:46 följande:
    Avpixlat smörja. Tröttsamt
    Va inte så patetisk, själv gillar jag inte heller den men för en gång skull upplyser de oss om någonting som alla borde göra något åt. 

Och anledningen till att jag länka dit var för att jag icke hitta någon annan svensk nyhetssida som dragit upp detta.

För det tredje ta en titt på länken som finns i trådstarten, bara för att Arvpixlat tagit upp det betyder det att det är smörja? att bråka över internet är inte min sak men va inte så clownig, läs åtminstone. Du borde skämmas. 
  • rosyposy

Okej... Och hur hjälper det henne att man skriver på den där? Rent konkret alltså.

• JohnTornerhielm
    rosyposy skrev 2012-08-31 13:38:01 följande:
    Okej... Och hur hjälper det henne att man skriver på den där? Rent konkret alltså.
    Mer folk får reda på det och då kanske eller förhoppningsvis något politiker tar tag i det. Folk var villiga att skriva under för Kony trots att det kom fram bevis att Ugandas ledning var värre.
  • JohnTornerhielm
    Mashenjka skrev 2012-08-31 13:35:24 följande:

Har ingen skam i kropen!

Du gillar barn enligt din profil men du bryr dig inte om att ett barn med downs syndrom ska ställas till rätta för att hon bränt en jävla bok.
  • JohnTornerhielm
    sär skriven skrev 2012-08-31 13:52:47 följande:
    På svenska? Varför måste information vara på svenska för att tas i beaktande?

www.bbc.co.uk/news/world-asia-19315210
    Det har jag inte sagt länkade till vart man kunde skriva under sen att vissa inte kan engelska är fullt förståeligt och jag gav de ett alternativ för att kunna läsa om händelsen.
  • sär skriven
    JohnTornerhielm skrev 2012-08-31 13:54:14 följande:
    Det har jag inte sagt länkade till vart man kunde skriva under sen att vissa inte kan engelska är fullt förståeligt och jag gav de ett alternativ för att kunna läsa om händelsen.
    Åh, jag blandade ihop signaturerna bara. Sorrows!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • JohnTornerhielm
    sär skriven skrev 2012-08-31 13:56:03 följande:
    Åh, jag blandade ihop signaturerna bara. Sorrows!
    Inga problem!
  • J   a   d   e   d

Och ändå är man ju i islam medveten om det här med mentala handikapp, men givetvis är Pakistan inte någon "genuin islamisk stat" så vad de ägnar sig åt för barbari där är inget forumets muslimer bryr sig om. Annars hade du kanske fått lite mer intressant diskussion om du lagt tråden i ett forum som besöks av religiösa, menar jag.

Har velat ta dig till mig, sen den första sekund.
Svar på tråden Hjälp Rishma genom att skriva under