• Januariblomma

3 barn, vem ska ha eget rum och vilka ska dela?

Inspirerad av en tråd på styvforumet.

När väl det ena barnet fått ett eget rum, är det en bra lösning för de andra två som kommer få dela på ett litet rum eller får de sonika göra det bästa av situationen?

Motivera gärna era svar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 3 barn, vem ska ha eget rum och vilka ska dela?
  • CoolJen

De som är mest lika i ålder tycker jag ska dela.
    I vårt fall blir det så att 7 åringen(varannan vecka) har ett eget rum medan 1,5 åringen får dela med sitt kommande syskon. Det kommer att vara 20 månader mellan dem.

• barnkrank

För mig känns det skruvat att något av vh barnen ska ha eget rum, då står det liksom tomt 22 dagar i månaden, hur motiveras ett sånt beslut? Barnet som bor där jämt tycker jag ska ha ett eget.

• Lufsan

Hade haft ettåringen i vårt rum och låtit 10 åringen ha eget rum. 

En dag i sänder.
  • tahira

De äldre barnen får var sitt rum och ettåringen får dela med föräldrarna. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Eloa

i det här fallet tycker jag att barnet som bor ständigt i huset skall ha eget rum och vh barnen skall dela 

• Favete Linguis
    Favete Linguis skrev 2012-09-01 20:59:08 följande:
    De äldsta har egna rum

Jäkla app som får med en mening av inlägget ! Vi har tre barn på heltid , snart 4 år , 2 åring & minstingen på 5 mån & min bonusdotter vh men snart vv. Hon har de minsta rummet för sig själv & blir snart 13 år . Vår dotter som snart är 4 år har eget rum precis som sonen på 2 år. Sen när lillebror är gammal nog så kommer de dela rum . Innan delade de "stora" på två rum , ett sovrum & ett lekrum. Vi har haft eget rum till barnen vid 1 års ålder . För att då ostörd sömn , ha sina grejer & yta att leka på . Hade fått panik av att ha alla deras leksaker i ex v-rummet & de hade nog klättrat på väggarna över att inte ha tillräckligt med yta att leka på .
    Ängla 081028 & Kelian 100704 , Vilde 120330 <3
  • Iida01

Jag tycker att de barnen som bor permanent i första hand ska få egna rum, det finns ju ingen vits med att ha ett tomt rum varannan vecka när det finns barn som kan använda det. :) 
    Sen kanske inte två små barn är i behov av egna rum, men när de väl blir så gamla tycker jag att de ska få egna rum.  

• tahira
    Hermioney skrev 2012-09-03 20:05:36 följande:
    vad betyder

vh
    &
    vv

??????
    vh - varannan helg

vv - varannan vecka 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Linmin

Tycker att ettåringen ska har eget rum, eftersom de stora barnen bara bor hos er varannan helg...

• sihn

Har två flickor vv och två gossar heltid. Flickorna har egna rum eftersom de är så stora, 14 och 10, och behöver få stänga om sig när de gör läxor och har kompisar osv. Pojkarna, 4 och 2, delar rum för dom har inte de behovet att stänga om sig!

• Planerar smått 14

1 åringen har inget behov av eget rum än pga ålder utan först senare.

Jag tycker att de 2 äldre får dela.

• Hermioney

de som bor där 4 dagar på en månad ska dela rummet som måste delas
    -de har väl redan egna rum där de bor hela månaden utom 4 dagar ?

den som bor där 30 dagar av 30 dagar ska ha eget rum

• tahira

Jag har ångrat mig. Jag tycker gott att de äldre barnen kan dela och bebisen kan få ett eget.

Svar på tråden 3 barn, vem ska ha eget rum och vilka ska dela?