Arg pojke, vad skall vi göra?
Hej
Jag är en mamma till tre pojkar och det är den älsta på 10 år som vi har problem med. Han är alltid arg, inte så att han står och skricker okontrollerat utan mer att han har svårt att fungera med andra barn och vuxna. Barnen både på gården hemma och i skolan börjar att dra sig ifrån honom han har inte haft det lätt i skolan. Han har sedan han började i ettan haft jätte stora problem med att läsa och skriva och räkna. Han har aldrig kännt sig tillräcklig så självförtroendet är inte stort. Vi hans föräldrar försöker peppa honom i allt han gör. Men säger jag att jag tycker att han är dösnygg i ett par nya jeans så skall jag upprepa det 100 gånger till och ändå så säger han själf att han tycker att han är äcklig i dom nya byxorna. Han är aldrig nöjd med sig själv. Upplever oxå att han ljuger mycket. Jag tror inte att han gör det medvetet utan det handlar om att han kan inte själv förstå att det han säger inte är sant. Han tror verkligen det han säger är sant, vilket kan skapa situationer som är jätte jobbiga, små saker blir enorma när han berättar det och han tror verkligen att alla vill han ont.
Nu är vi så förtvivlad både jag och min man Vi vet verkligen inte vad vi skall göra. Har någon ett förslag. Snälla hjälp oss