• Anonym (Förvirrad)

ljuger min sambo om sin bodelning med sitt ex HJÄLP

Hej.

min sambo skildes från sin fru för cirka ett och ett halvt år tillbaka.

för 6 månader sedan gjorde dom bodelning eftersom han ska behålla huset och hon flyttade till ett nytt hus.

saken är den nu att jag ska dela huset ihop med honnom. och allt ta sån långt tid. han säger att han ringt till juristen och frågat om bodelningen är klar. och min sambo sagt till mig att juristen säger att papprena ligger fortfarande i dom. vad nu det ska betyda för jag läser på nätet så verka det inte som bodelning är så komplicerat.

min sambo och hans ex va överens att dom inte ville ha nått av varandra utan att det bara är huset som ska delas och då skulderna som är på det.

det känns som min sambo inte är ärlig mot mig.

ska det ta 6 mån från att dom gjort bodelning till att man ska kunna fortsäta på banken.
    banken ha beviljat att jag ska kunna ha halva huset ihop med min sambo, men min sambo säger till mig att banken kan inte gå vidare eftersom dom inte ha fått bodelningsavtalet.

snälla någon hjälp mig är så förvirrad just nu

• Svar på tråden ljuger min sambo om sin bodelning med sitt ex HJÄLP
  • Anonym

Kan bara berätta om en kompis som ska bli utköpt ur ett sommarhus av sitt syskon fortfarande inte klart eftersom det krävdes ytterligare papper för att nya ägar förhållandet ska registreras. Så det kan nog ta tid

• Vinterglädje

Sånt kan ta längre tid en så fast man är överens

• Anonym

Vad menar han att det är som tar sån tid? Bodelningen behöver inte registreras. Allt han och exet behöver göra är att skriva över huset....

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 07:23:56 följande:
    Vad menar han att det är som tar sån tid? Bodelningen behöver inte registreras. Allt han och exet behöver göra är att skriva över huset....

ny lagfart måste skrivas så bodelningen ska in till lantmäteriet för registrering innan en omfördelning av lån kan göra hos banken. Så det inte "bara" att skriva över huset.
Svar på tråden ljuger min sambo om sin bodelning med sitt ex HJÄLP