vet inte vad jag ska göra
jag är separerad sen 4 månader tillbaka.
vi har två barn tillsammans på 2 och 4 år. jag har dom hela tiden.
han har sagt från början att han ska ha dom varannan helg men han har haft dom två grr sen dess. jag och barnen har bott kvar i huset då han blev sambo med en annan samma dag vi separerade. jag har verkligen kämpat för att han ska ha barnen men han har inte visat nått intresse alls och dom gånger han sagt han ska ha barnen har jag stått med packade väskor och uppspelta barn men han har inte dykt upp o inte svarat.
nu förra veckan hör han av sig och säger att nu ska han bo i huset igen. (huset e till försäjling) men jag tycker itne det är lämpligt eftersom han är fruktansvärt nedlåtande mot mig framför barnen och nivånär väldigt låg...(jag kan tyvärr också sjunka till en låg nivå när han provocerar får jag ju erkänna) men jag vill inte bråka och jag vill absolut inte att barnen ska se sånt beteende. han säger att jag o barnen kan ju bo kvar ändå. men jag tycker att dom har vant sig vid att vi lever separerade så det är inte så bra för dom att vi bor ihop igen för att sen flytta när jag får lägenhet.
så jag och barnen har fått flytta till min mamma..
i helgen som kommer e de hans helg att ha barnen o han säger att han ska ha dom fredag till söndag.
jag sa till honom att han fick hämta dom från dagis på fredagen då för jag ska iväg. ska läggas in för op.
han blir då vansinnig och menar att hämtning o lämning sker mellan oss två o inget annat.
jag har familj som ställer upp om han inte skulle ta barnen men dom ska iväg den helgen och har sagt att dom mer än gärna tar med sig barnen dit. men det går inte pappan med på. och han vägrar hämta dom på dagis. problemet är att min familj åker bort på torsdagen så ska dom ha med barnen så måste dom ju veta det då. och lämnar jag på dagis på fredagen så kanske han inte hämtar. och då e ju jag redan på sjukhuset.
han säger att han kommer anmäla att jag förhindrat umgänge om jag låter dom följa med min familj och på dagis hämtar han inte!!
jag har även gett ett alternativ om att det är någon annan som hämtar på dagis så får han hämta dom här hos min mamma men han säger bara promt att det ska ske mellan oss. att jag ska till sjukhuset bryr han sig inte ett dugg om. han säger bara LÖS DET!!
OM jag nu inte får nått vettigt svar från honom och jag låter barnen åka med min familj över helgen istället ...kan det då heta att jag förhindrat umgänge?
ursäkta för ett rörigt inlägg...så mycket tankar och frågor att det ibland är svårt att få ner i skrift.