• Whirlwind

Dottern är över en månad och namnlös.. hjälp

Vi har en liten flicka på en månad .
    Vi har hela tiden haft namnet Vilda som favoritnamn men hela släkten är emot detta namn och dessutom så vet jag inte riktigt om hon passar till att heta detta. Vad tkr ni om namnet Vilda?

Andra namn som är favoriter är Melina, Alice (fast är det kanske lite för vanligt?? vill ju inte att mitt barn skall behöva kallas för Alice G för de finns 3 till Alice på dagis) och sen tycker jag Saga är sött men det känns inte helt rätt.

Har ni nått tips?? vilken av namnen jag skrivit är finast?? börjar kännas som lite panik detta över att inte ha något namn.,.

gillar mjuka och söta namn  

• Svar på tråden Dottern är över en månad och namnlös.. hjälp
  • Dina08

Gillar inte heller Vilda. Däremot Melina. Alice är fint, men som du säger vanligt.

• Lillis80

Vad andra människor tycker om namnen är väl egentligen oväsentligt? Jag tycker personligen inte om Vilda, men sen finns det de som tycker att det är fint. Så är det med ALLA namn. Välj ett namn NI tycker om. Vad Ove i Borås eller Sandra i Malmö tycker om det spelar ingen roll :) Och strunta i vad släkten tycker! Det är väl ändå inte deras ensak? Lycka till!

• Natulcien

Vad släkten tycker ska inte behöva spela roll. De kommer att vänja sig. Det är ju ni som bestämmer.

Sen tycker inte jag, personligen, om Vilda. Men det ska ju inte heller spela roll. Alla har ju olika smak.

Av de övriga du skriver tycker jag att Saga är klart finast.

Andra förslag i samma stil: Vera, Vilma, Hedda, Mina, Tora...

• fortsätt paddla

Emmy,Mina, Elsa, Ebba, Alba, Alma, Molly,
    Annars är Vilda väldigt fint.
    Saga heter min katt så det funkar inte riktigt för mig;)

• Snow Crash

Om ni båda har Vilda som favoritnamn så kör på det! Släkten vänjer sig. Det finns tjogtals med ungar som heter "konstigare" namn; vill man sticka ut nuförtiden så ska man ju kalla barnen för Anna och Martin.

• Caaarroo

Thilde, Vanja (är inte så vanligt) annars ääälskar jag Agnes! Men Vilda är superfint och ni ska skita i vad släkten tycker för det är ju inte deras barn? Kontra med vad dom tyckt om någon la sig i deras namnval?

• Filuren83

Det är så tråkigt när man älskar ett namn och sedan påverkas av vad släkten tycker och tänker. Om det är Vilda ni gillar mest så ska ni givetvis ta det. Släkten kommer att vänja sig och till slut börja associera namnet med er dotter.

• Minttu

Släkten gillade inte alls våra val av namn. Nu påstår de att de aaaldrig sagt något om de namn vi gett våra döttrar :) Ta det ni gillar och skit i alla åsikter.

• Jenny8813

Följ hjärtat och strunta i släkten. Vi har Amelia på vår lilla tjej som kommer i december (vilket min mamma inte gillar så speciellt) men det är vårt barn och vi som väljer namnet. Vi hade även Valeria som namn. Alice är som du säger väldigt vanligt, precis som Tilda/Tilde. Melina var väldigt fint och är i alla fall häromkring Uppsala inte allt för vanligt. Melina eller för den delen Melinda är namn som funkat bra både som barn och vuxen medan Vilda kanske passat bättre på ett barn? (tycker i alla fall jag)

• Solstorm

Jag tycker Vilda är jättefint! Strunta i vad resten av släkten tycker!

Annars gillar jag:

Alva
    Vilhelmina
    Saga
    Ella
    Liv
    Li
    Joanna
    Selma
    Thea
    Minna
    Vanja
    Elina
    Isolde
    Vega
    Irmeli

Lycka till med namnvalet!

• izzi073

Min dotter heter Vida - och såklart är ju det världens vackraste.. ;)

Välj ett som NI tycker passar, och föreställer dottern om 10 år, 20 år - funkar namnet ?
    Det är ju så att man blir sitt namn och alla vänjer sig.

Svar på tråden Dottern är över en månad och namnlös.. hjälp