11-månaders som bara vill somna i famnen...
Hej, undrar om det finns fler som har barn som bara velat somna i famnen. Eller, jag vet att det finns många :) men jag skulle vela höra med er som har barn som är äldre nu och hur det har gått, om de har börjat kunna somna i sängen (sin eller er kvittar) och ur det gick till i så fall. Kom det naturligt eller fick ni hjälpa till på traven.
Vår dotter har alltid bara somnat i famnen och det har varit helt ok med oss. Vi har testat att lägga ner henne i sängen vaken och lugna henne där med klappar osv, men det har verkligen inte gått. Vi har tänkt att hon inte varit redo och gått tillbaka till det som funkat. På kvällarna har det inte varit några problem för då är hon så trött. När jag ammade så fick hon göra det på natten när hon vaknade och det brukade både hon och jag somna av.
Nu har jag slutat amma, mest för hon inte varit intresserad på sistone och snarare blivit arg om jag försökt sticka till bröstet på natten. Hon vill bara upp i famnen, att ligga bredvid oss med klappar osv går hon inte med på. Då spänner hon sig som en pilbåge och gallskriker. Hon vill alltså upp i famnen. Så det är bara till att stiga upp och gå runt, helst ska det bumpa rejält också, så vi sitter på pilatesbollen och skumpar om nätterna. När det hänt i undantagsfall har det inte varit problem, men numera vaknar hon väldigt mycket, troligtvis för hon utvecklas så mycket nu. Inatt var det min natt och jag har suttit med henne på pilatesbollen 5 gånger. Man blir lite vimmelkantig där i mörkret :) och det känns faktiskt inte helt säkert stundvis... För vissa kanske det låter tokigt, men hon är så envis, eller så är inte vi envisa nog.
Ville bara höra om det finns någon där ute som kan ge en lite hopp eller råd hur ni har gjort. Har det löst sig själv eller har ni fått fortsätta såhär?