Är det fel av oss att försöka få barn nu?
Det är så att jag är 30, min man är 46, och vi har två barn tillsammans (7, 10), han har två sen innan oxå (19, 23).
Vi har försökt länge nu att få fler, men det har gått sådär - inte alls, och nu har vi gått vidare med insemination och sen ev IVF.
MEN! Min man blev för några månader sen morfar till en liten kille, är det fel av oss att fortsätta försöka nu?
Kommer folk tycka att vi är helt dumma i huvudet som genomgår insemination eller ivf när mannen har barnbarn redan?!
Vi har inte berättat för någon ,då det är jobbigt när det inte blir något varje månad.'
Men sen nu när vi skulle insemineras så var vi tvugna att ha barnvakt då vi blev borta den helgen så vi berättade för mina föräldrar, reaktionen blev "men ni har ju redan två underbara barn?! Var nöjda med det istället" och "men det är väll bara att kn*lla?" och "HUR tror ni att det kommer att KÄNNAS för ****** att bli mamma och syster ungefär samtidigt?!" och "Ja, vi kan väll vara barnvakt om ni ska hålla på med det där larvet"
Grejjen är att när vi sen skulle lämna barnen där på fredag kväll för att de skulle sova där (som planerat) så ringde jag innan och då var de dyngraka, bråkade och betedde sig allmänt som småbarn. SÅ barnen fick sova hemma och så fick jag åka och lämna dem på morgonen medans mannen "gjorde" provet...
Jag blir så ledsen och så blir jag osäker på om det är rätt?
Det kanske är fruktansvärt egoistiskt av oss att försöka få fler barn?
Vad tycker ni, seriöst, om att bli morfar och pappa inom nått år?
Ja, nu är det gjort iaf. Insemination. Jag hoppas det tar sig, för jag vill ha fler barn. Min man vill heller inget annat.
Men är det rätt?