• nellang

Barnsäkerhet vid utlandsresa.

Vi ska till Thailand i höst/vinter med Apollo. Satt och funderade på säkerheten med bil och transferbussarna. Bilbarnstol vet de knappt vad det är i Thailand. Då slog det mig, tänk om resebolagen skulle köpa in ett stort antal bilbarnstolar och sedan ta med detta som en del i marknadsföringen. Jag tror att det är fler med mig som skulle välja dessa bolag. Så Apollo, Ving, Fritidsresor med flera. Skaffa bilbarnstolar till era transferbilar.!

• Svar på tråden Barnsäkerhet vid utlandsresa.
  • Per Hernik

Bra idé med barnstolar hos de stora resebolagen. När jag googlade på "portabla bilstolar" så fick jag en del träffar på olika varianter bilstolar för resa som kanske funkar.

• nellang

Tack Per. Jag ska ta en titt på sidan.

Jag har sett kids on boatd men vi har transfer inkluderat i priset. Verkar himla dyrt att boka med dem som tillägg. Men man ska aldrig säga aldrig. Säkerheten ska inte ruckas på bara för att jag inte är i Sverige.

• molnen
    nellang skrev 2012-09-07 20:09:39 följande:
    Tack Per. Jag ska ta en titt på sidan.

Jag har sett kids on boatd men vi har transfer inkluderat i priset. Verkar himla dyrt att boka med dem som tillägg. Men man ska aldrig säga aldrig. Säkerheten ska inte ruckas på bara för att jag inte är i Sverige.

Vi tog den kostnade för säkerheten och så hyrde vi vagn av den och fick låna (gratis flytvästar) så det var värt varenda krona att slippa bussarna utan bilbälten.(hade släkt som åket dem)
Svar på tråden Barnsäkerhet vid utlandsresa.