• ellen89

sneakers till kosymen på bröllopet?

Vi har en tajt ekonomisk sits här hemma då mina föräldradagar börjar ta slut. Nu ska vi på bröllop om två veckor, och är sent ute med sambons kostym. Vi ska inhandla en helsvart kostym på Tradera, Blocket eller Second hand har vi väl tänkt.. Sambon hävdar att det fungerar att ha hans sneakers/skateskor tillsammans med kostymen, men jag är tveksam.. Han säger att det nu är lite inne, med bla annat vita converse eller andra sneakers till kostym, och då till hel kostym och inte till jeans/kavaj..

Dresskoden är kavaj.
    Funkar det på ett bröllop?

Jag ska ha en cerice klänning från Acne som slutar mitt på låret, svarta blanka leggings och höga klackar alt. kilklackstövletter, och midjekort grå kavaj. Antar att vi ska matcha varandra lite också..? Min klädsel känns uppklädd men inte "stram".. uppklädd och lättsam =)

Vad tror ni?? Måste vi springa och handla även ett par finskor åt honom? Skulle vara skönt att slippa.. =)       

• Svar på tråden sneakers till kosymen på bröllopet?
  • duntäcke

Kan han inte bara ha svarta/mörka jeans, skjorta och kavaj? Då hade iaf inte jag tyckt att det hade sett konstigt ut med vita Converse. Dock tycker inte alla som jag.

• ellen89

Oj, nu var jag otydlig ser jag.. Hans sneakers är helsvarta skateskor.. Men han sa att det är på modet med det och exempelvis även vita converse ska vara poppis nu..

Jo, jag håller med dig. Men av nån anledning så är han inne på hel kostym.. Men hittar vi ingen passande så får det ju bli en lösning!  

• Milly79

Är dresscoden kavaj kan han absolut inte ha varken sneakers oavsett färg eller mode och jeans är helt fel för den nivån. Kolla på dn.se på Magdalena ribbings vett och etikett angående klädkoderna.

• JA77

Inte sneakers, det är inte uppklätt eller formellt alls! Likaså med leggings, leggings har man till vardags. Inte festligt alls. Kan du inte ha strumpbyxor?

• jwrh

Nej nej nej! Det kommer aldrig vara inne att gå i sneakers till kavaj på bröllop. Möjligtvis om man vill så vid ett tillfälle då det inte krävs kostym, tex när man går ut och festar, om man vill vara lite "härligt spexig" (kräk). Jag skulle dock tycka att det såg jäkligt löjlig ut.

• Helle333
    ellen89 skrev 2012-09-05 17:30:17 följande:
    Vi har en tajt ekonomisk sits här hemma då mina föräldradagar börjar ta slut. Nu ska vi på bröllop om två veckor, och är sent ute med sambons kostym. Vi ska inhandla en helsvart kostym på Tradera, Blocket eller Second hand har vi väl tänkt.. Sambon hävdar att det fungerar att ha hans sneakers/skateskor tillsammans med kostymen, men jag är tveksam.. Han säger att det nu är lite inne, med bla annat vita converse eller andra sneakers till kostym, och då till hel kostym och inte till jeans/kavaj..

Dresskoden är kavaj.
    Funkar det på ett bröllop?

Jag ska ha en cerice klänning från Acne som slutar mitt på låret, svarta blanka leggings och höga klackar alt. kilklackstövletter, och midjekort grå kavaj. Antar att vi ska matcha varandra lite också..? Min klädsel känns uppklädd men inte "stram".. uppklädd och lättsam =)

Vad tror ni?? Måste vi springa och handla även ett par finskor åt honom? Skulle vara skönt att slippa.. =)       
    Frågar ni mig så kör på med sneakdersen. Jag har alltid tyckt att det varit snyggt.
  • Duckan

Jag säger nej till sneakers. Men å andra sidan skulle jag väl inte bli så upprörd om jag såg en gäst med det, men fel tycker jag att det är.

• JA77
    Helle333 skrev 2012-09-07 17:46:58 följande:
    Frågar ni mig så kör på med sneakdersen. Jag har alltid tyckt att det varit snyggt.

Snyggt visst. Men knappast god stil, i synnerhet inte på bröllop.
Svar på tråden sneakers till kosymen på bröllopet?