• SunnivaW

Låttips till namngivningen önskas!

Om några veckor ska vi ha namngivningsfest för vår lille kille. Mina fina systrar har erbjudit sig att sjunga en låt till honom:) Önskar därför få ta del av era allra bästa låttips!

Vi vill inte ha någon psalm eller någon svensk alltför seriös/klassisk låt typ Peter Lemarc, Carola, Lisa Nilsson, Sarah Dawn Finer etc. Hellre en någorlunda ny låt, kanske på engelska. Den enda vi har kommit på hittills är Will Smith – Just the two of us. Vet inte hur pigga systrarna är på att rappa dock ;)

Tack på förhand

• Svar på tråden Låttips till namngivningen önskas!
  • Vicktoria

Vi funderar på Välkommen hem av Di Leva. Har dock inte hittat noterna än......

• Apekatten

Har haft två namgivningar, på den första spelade trubaduren "Turistens klagan" klagan och "Det vackraste". På de andra namngivningen spelade han "Sweet child of mine" och så hade vi ett bildspel med Tyler Wards version av "Born this way". Var väldigt nöjd med de låtarna!

• SunnivaW

Funderar lite på Aerosmith - Don't wanna miss a thing. Men vi får se!

• Lillis80

Vi hade "En sång till friheten" och Shirley Clamp "Att älska dig". Sen hade vi gjort ett bildspel med bilder på allt från det positiva graviditetstestet, den växande magen och bilder på henne som vi la musik till - Aerosmith "Don't wanna miss a thing". Som en oväntad present sjöng en kompis också Rascal Flatts "My wish". Hur fin och passande som helst :)

• Lillis80

Sen kom jag på Mauro Scoccos "Du är aldrig ensam". Visserligen svensk, men så jättefin. Jag gråter floder när jag hör den ha ha. Mammahjärtat träffas mitt i prick ;)

• Cantaton

"Beautiful Boy" med Celine Dion.
    "Annie's Song" med John Denver
    "Mitt lilla barn" med Jojje Wadenius
    "We are one" ur Lejonkungen 2
    "Your Song" med Elton John

• SunnivaW

Ojojoj nu har jag att lyssna igenom! Tack snälla för alla tips, vad gulliga ni är:)

• majami1
    SunnivaW skrev 2012-09-05 19:50:23 följande:

Om några veckor ska vi ha namngivningsfest för vår lille kille. Mina fina systrar har erbjudit sig att sjunga en låt till honom:) Önskar därför få ta del av era allra bästa låttips!

Vi vill inte ha någon psalm eller någon svensk alltför seriös/klassisk låt typ Peter Lemarc, Carola, Lisa Nilsson, Sarah Dawn Finer etc. Hellre en någorlunda ny låt, kanske på engelska. Den enda vi har kommit på hittills är Will Smith – Just the two of us. Vet inte hur pigga systrarna är på att rappa dock ;)

Tack på förhand

På denna sida har du en toppenbra lista på låtar, med lönk till en spellista på spotify. Bara att lyssna igenom :) Allt med Linn Maria tycker jag är jättefint! http://namngivning.nu/musik-2/
  • Ingridsmamma

En helt perfekt sång till ett barn är Välkommen till världen av Lill-Babs, en helt fantastisk låt =D

• SunnivaW

Vad härlig Lill-Babs låt var! Ska lägga till den på vår spellista:)

• Nemi76

Det är ju en kärlekssång och jag tänker att den lika gärna kan vara från en förälder (eller två) till ett barn - Your song av Elton John. Raden "How wonderful life is while you're in the world" får mig att tänka på hur lycklig jag är över min dotter Hjärta

• annzah

Forever young med Pretenders. Är egentligen Bob Dylan men jag tycker att Pretenders version är mycket finare.

• Ingridsmamma
    SunnivaW skrev 2012-09-17 12:08:35 följande:
    Vad härlig Lill-Babs låt var! Ska lägga till den på vår spellista:)
    Ja jag tycker den var helt perfekt, ville ha en lättsam och lite rolig låt :)
  • SunnivaW

Tack alla som kommit med förslag:)

Svar på tråden Låttips till namngivningen önskas!