• Maeva

Vad ska lillasyster heta? Börjar bli jobbigt...

Lillasyster är snart 8 veckor och är fortfarande namnlös. Det börjar bli pinsamt när folk frågar vad hon heter och hon fortfarande inte har något namn. Efter många, långa förhandlingar är vi nere i två namn som båda gillar, men där har vi kört fast. Så snälla ni, jag vore så otroligt tacksam för en opartisk röst som hjälp i vårt val.

Storebror heter GUSTAF

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillasyster heta? Börjar bli jobbigt...
  • Dixie

Astrid! Det heter min 4åring, tycker det är ett fint namn!

• Indiansommar

Kan hon inte heta både Edith och Astrid?? Olivia tycker jag hade varit jättefint på henne!!

• ViolinaX

Tja, hon kan ju heta Astrid-Edith som dubbelnamn, det lär hon ju bli ensam om Drömmer 

• Kaffegalningen

Jag skulle tagit Edith, precis som Gustaf så känns det som ett lite tuffare namn

Tyvärr tror jag att ni måste bestämma er och vänja er även om det känns lite fel, har man snöat in totalt kommer alltid tvivel att finnas oavsett vad man väljer. Som de brukar säga på Yes to the dress då kvinnor hittar en fin klänning men ändå vill fortsätta kolla (fritt översatt): tillslut måste man bestämma sig. Det är som med pojkvänner; när man hittat en bra fortsätter man inte att leta ifall något bättre kommer din väg utan man nöjer sig.

• Maeva
    Kaffegalningen skrev 2012-09-08 09:10:15 följande:
    Jag skulle tagit Edith, precis som Gustaf så känns det som ett lite tuffare namn

Tyvärr tror jag att ni måste bestämma er och vänja er även om det känns lite fel, har man snöat in totalt kommer alltid tvivel att finnas oavsett vad man väljer. Som de brukar säga på Yes to the dress då kvinnor hittar en fin klänning men ändå vill fortsätta kolla (fritt översatt): tillslut måste man bestämma sig. Det är som med pojkvänner; när man hittat en bra fortsätter man inte att leta ifall något bättre kommer din väg utan man nöjer sig.

Haha, jo så är det nog.
  • Meah

Hej TS!  Tycker hon ser ut som en Astrid faktiskt. Jag förstår Ditt delemma!! Hade jättesvårt med vår trea, mitt favo namn var ju redan upptaget på vår första dotter.
    Ni har dock lite tid att tänka.
    Slå bort alla tankar kring vad andra säger/tänker etc och ha inte dåligt samvete över att hon är namnlös.

Känn efter vad DU tycker, vilket namn vill du helst ropa på och vilket namn skulle du bli minst "less" på?
    Kan du se hennes i det namn som liten, ungdom, medelålers och gammal, då kör du på det namnet.  

Lycka till!    

• Maeva

Uppdaterar med att berätta att vår sötnos fortfarande inte har något namn. Mamma, som jobbar på skattemyndigheten, säger att beslutet snart ligger i hennes händer ;). Men det lutar allt med åt en liten Astrid. Har nämligen blivit varse hur Edith låter på vår dialekt (som jag själv dock inte pratar som inflyttad) då svärmor uttalade det på bredaste östgötskan...inte vackert...

• Noicka

Hahaha ja dialekt kan förstöra vackra namn! Får se om mormor får ta det avgörande beslutet :D!

• Maeva

Sådär, nu heter vårt lilla hjärta ASTRID. Vi tackar för alla röster och kommentarer vi fått. TACK! <3

• spöke
    Maeva skrev 2012-10-19 21:34:24 följande:
    Sådär, nu heter vårt lilla hjärta ASTRID. Vi tackar för alla röster och kommentarer vi fått. TACK! <3

Det blir ju toppen!
Svar på tråden Vad ska lillasyster heta? Börjar bli jobbigt...