• Anonym (Orolig mamma)

Min kille vill aldrig ha sex:(

Hej på er! Jag tror verkligen jag behöver hjälp! Innan jag blev gravid förra året hade jag och min kille jättemycket sex. Kanske 1-3 gånger varje dag. Sen blev jag gravid och det blev mer sällan ju större jag blev. Det hade jag förståelse för. Men jag ville alltid ha sex, och fet var alltid han som hade bollen i hand och fick bestämma när vi skulle ha sex. Nu är vår son 6 månader gammal och vi har sex kanske 1 gång i veckan, ibland 2. Och BARA på helgerna. Han skyller på att han jämt är trött men jag tror han inte. Jag är också trött. Jag är uppe med vår son på nätterna och fullt ös på dagarna när han jobbar. Vad är det för fel? Är det fel? Eller normalt? Jag tänker mig några år frammåt, ska vi bara. Ha sex 1 gång i månaden då eller? Jag är väldigt orolig för jag har ju mina behov liksom :/ Vill också tillägga att jag brukar fråga om han onanerar på jobbet, och det brukar hända, men när han vet att jag så gärna vill ha sex, borde han inte kunna hålla sig till han kommer hem från jobbet??? Snällla hjälp mig få svar på detta!

• Svar på tråden Min kille vill aldrig ha sex:(
  • eMund

Att få barn är en stor omställning både för en tjej och en kille. Det kan ta tid innan man börjar ha sex normalt igen. Vad som är normalt går inte att säga. Men om någon inte är nöjd finns ett problem.

Oftast beror bristande list på just det du beskriver, stress och trötthet. Försök att planera analysera tillsammans vad som gör er båda trötta och stressade. Försök att planera arbetet hemma bättre och lämna jobbet när ni går hem. Ta även tid för varandra. Dvs se en bra film eller var tillsammans. Lusten kommer när man just får lust till varandra och inte får att någon säger att "det är dags".

• Anonym (Orolig mamma)

Jo jag vet att det tar tid, men det har gått ett halvår och det endas att han inte orkar ha sex. Vi lägger vår son vid sju, sen har vi hela kvällen i soffan. Jag brukar visa genom att smeka han lite och krypa närmare men han tar bort min hand och säger att han vill se tv. Jag har fått skit dåligt självförtroende. Att det är mig det är fel på. Förut var jag fin och smal, nu har jag ännu några kg att gå ner, men kan de verkligen bero på att jag är lite småtjock? Vi har också mycket tid för oss själva,vi har en snäll bebis. Och jag ser liksom inget problem? Att han hellre onanerar på jobbet än att åka hem till mig som veeeeerkligen vill... Vi pratar mycket om det och han blir sur för att jag vill prata om det. - jag är trött inget annat. Säger han. Han jobbar 7-16 och han är även hemma en timma på lunchen. Sen kommer han hem till ett dukat bord med mat och jag fixar allt, han behöver bara slänga sig på soffan. Hur kan han va så trött att han inte orkar ha lite skönt sex?

• jonte02

Ni skapar det som ni tycker funkar för er. Jämför inte med andra. 

Trötthet är ett gissel, likaså stress. Säger han att han är trött och saknar orken så är det säkert så, men det finns ingen anledning att gömma sig bakom det. Prata med varandra och försök hitta lösningar på tröttheten.

Onanin på jobbet kanske han behöver just nu för att känna sig lugnare!?...men jag förstår vad du menar. Du kanske kan hjälpa honom med det!? Iaf erbjuda honom.  Personligen känns det ju lite konstigt/skevt att ha en partner som vill ligga o sen onanera på jobbet. Varför inte låta dig "ta hand" om det hela? Låta sig stressa av tillsammans med dig. Kanske ni kan ha sex andra tider på dagen. Kanske han kan komma hem på lunchen? 

Det är ju som skrivet en rejäl omställning för båda när man skaffar barn så detta kanske går över om ni pratar om det?  

• jonte02
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-09-06 09:40:35 följande:
    Jo jag vet att det tar tid, men det har gått ett halvår och det endas att han inte orkar ha sex. Vi lägger vår son vid sju, sen har vi hela kvällen i soffan. Jag brukar visa genom att smeka han lite och krypa närmare men han tar bort min hand och säger att han vill se tv. Jag har fått skit dåligt självförtroende. Att det är mig det är fel på. Förut var jag fin och smal, nu har jag ännu några kg att gå ner, men kan de verkligen bero på att jag är lite småtjock? Vi har också mycket tid för oss själva,vi har en snäll bebis. Och jag ser liksom inget problem? Att han hellre onanerar på jobbet än att åka hem till mig som veeeeerkligen vill... Vi pratar mycket om det och han blir sur för att jag vill prata om det. - jag är trött inget annat. Säger han. Han jobbar 7-16 och han är även hemma en timma på lunchen. Sen kommer han hem till ett dukat bord med mat och jag fixar allt, han behöver bara slänga sig på soffan. Hur kan han va så trött att han inte orkar ha lite skönt sex?
    Av din beskrivning att döma får iaf jag en känsla av att det är en del andra grejer än trötthet som spökar. Försök lirka och prata med honom. Tala om vad du vill och önskar. Prata om er situation nu och hur ni vill ha det framöver. Hur tycker han det fungerar med barn och famlilj? Känner han sig "instängd"?

Lust kan ju gå upp och ner, men oftast är det något som inte står riktigt rätt till när den verkar helt borta. Speciellt i ert fall där ni haft ganska mkt sex innan ni skaffade barn.

Tala om för honom vad du känner när han "inte vill ha dig". Att du känner dig oattraktiv och avvisad. Att din självkänsla fått sig och får sig en törn. Att du vill känna dig åtrådd osv.  
  • eMund

Det är jätte bra att du pratar om det. Vill man lösa något på sikt är det en förutsättning. Men alla vet inte hur man uttrycker sig tyvärr. Ev kan ni behöva prata med någon får att få hjälp om det blir ett stort problem. 

Att att vilja ha sex handlar väldigt lite om utseende. Dvs det spelar ingen roll om du har några kilo extra eller inte. Är inte det som är problemet. Men vad som är orsaken kan möjligen bara din kille svara på.

Stress kan orsakas av annat än att ha mycket att göra. Även lite att göra eller att man tex inte riktigt känner sig hemma i sin nya roll som pappa/förälder. 

Sedan får jag väl också säga att det är högst normal att man har mindre sex efter att man har varit tillsammans i något år och även efter att man fått barn. Hur många gånger man vill/kan och ska ha sex är högst personligt och inget som finns någon norm för. Själv hade jag sätt två gånger i veckan som mycket bra när man har barn att ta hand om!

• Anonym (Orolig mamma)

Jag kanske kan verka tjatig men jag har provat allt, jag har sagt att det känns som att jag är problemet, att jag känner mig ful och äcklig när han inte vill ha sex, att jag känner mig oattraktiv, jag har klätt upp mig lite extRa nån kväll, köpt några öl till han, tappat upp ett bad, och själv klätt av mig och hoppat i badet med han. Men inget sex.. Men när jag pratar med han så säger han att jag pressar honom och att han då mår dåligt av det. Jag undrar verkligen vem som mår dåligasT, han får sex NÄR han vill och jag står och stampar att min höga sexlust, haha. Jag jämför inte heller med andra, men jag har alltid velat ha mycket sex och haft mycket sex i tidigare förhållande och nu bara pang bum inget sex.

• Anonym (Orolig mamma)

Jag har också talat om att det känns som vi är mer kompisar som bor i hop och har barn, det är mindre pussar, mindre närhet osv, mer tjafs och så. Jag tog upp med han att jag ville att vi skulle gå och prata med någon. Men han vill absolut inte det, det känns löjligt och överdrivet. Men jag ser det som ett stort problem alltihop. Så han kunde ställa upp om jag nu verkligen ville det så mycket. Jag själv kan tycka det är nyttigt för oss att få prata ut med nån som kan detta och dör vi båda kan få chansen att prata ut. Men känner jag honom kommer han bara sitta och hålla med så vi kan få gå hem igen och leva vidare.

• Anders83

Förstår precis hur det känns. Som kille i en mycket liknande situation bara att rollerna är omvända.

• Anonym (Orolig mamma)

Ja det brukar väl oftast vara kvinnan som har minskad sexlust efter en graviditet,? Jag saknar sexet, man får sån självkänsla och känner sig sexig. Saknar vilt,hett galet ungdoms sex igen :)

• Anders83

Precis...

Jag tycker väl inte att det är konstigt att saker och ting förändras efter barn. Men att känna sig sedd och bekräftad är otroligt viktigt även för killar...och ibland krävs det mer än en puss på kinden och ett "du är så bra" för att känna det.

• eMund
    Anders83 skrev 2012-09-06 10:30:53 följande:
    Förstår precis hur det känns. Som kille i en mycket liknande situation bara att rollerna är omvända.
    Jo det brukar vara så. Men oavsätt så blir man inte mer sugen av att bli tjatad på. Lust kommer när man har lust och inte när någon annan vill att man ska. 

Ta det lugnt TS. Jämför inte med andra förhållanden för kemin mellan dig och din kille är eran. Men om du tror att killen blir mer sugen på dig för att du förklarar hur mycket sex du hade innan... så testa! 

Personligen tycker jag att ett bra förhållande inte vilar på en grund av sex utan av någon typ av gemenskap och vilja att leva tillsammans men alla ser ju saker olika.
  • Anonym (Orolig mamma)

Nej ni har rätt, allt handlar inte om sex, man kan visa sin kärlek på annat vis, man man vill ju bli sedd som du sa, det räcker med en kärleksfull blick, när du man går förbi, ger man en liten smekning på ryggen, en kyss en kram, ja de finns hur mycket som helst. Man min sambo "glömmer nog det. Varje gång jag går förbi han, tar jag alltid på han, för att visa liksom, att jag älskar han. Att jag finns.

• eMund
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-09-06 10:54:51 följande:
    Nej ni har rätt, allt handlar inte om sex, man kan visa sin kärlek på annat vis, man man vill ju bli sedd som du sa, det räcker med en kärleksfull blick, när du man går förbi, ger man en liten smekning på ryggen, en kyss en kram, ja de finns hur mycket som helst. Man min sambo "glömmer nog det. Varje gång jag går förbi han, tar jag alltid på han, för att visa liksom, att jag älskar han. Att jag finns.
    Ja det är viktigt att bli sedd och få ömhet. Testa att åka bort några dagar till en släkting. Då brukar man hitta tänka lite och uppskatta varandra när man väl är hemma igen. 
  • Anonym

Om han inte vill beror det troligen på att han inte tänder på dig. 

Om han inte tänder på dig beror det troligen på att han inte gillar det han ser (killar tänder visuellt).

Om han inte gillar det han ser är det enda du kan göra gå ner i vikt (gör detta till din prio ett), klä dig snyggt och sexigt, sköt om hår och naglar och makeup. Bli ditt snyggaste jag så ska du se att han börjar tända igen. Om inte så kommer ditt snyggaste jag ha lättare för att träffa en ny karl när ni brutit upp från ert sexlösa förhållande.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-06 14:14:58 följande:
    Om han inte vill beror det troligen på att han inte tänder på dig. 

Om han inte tänder på dig beror det troligen på att han inte gillar det han ser (killar tänder visuellt).

Om han inte gillar det han ser är det enda du kan göra gå ner i vikt (gör detta till din prio ett), klä dig snyggt och sexigt, sköt om hår och naglar och makeup. Bli ditt snyggaste jag så ska du se att han börjar tända igen. Om inte så kommer ditt snyggaste jag ha lättare för att träffa en ny karl när ni brutit upp från ert sexlösa förhållande.

Säkert haha... eller inte.
Svar på tråden Min kille vill aldrig ha sex:(