• Mor till Evelyn

Hur är en man?

Är det lätter för en man att vara otrogen än en kvinna?
    Min man säger att killar kan skilja på sex och kärlek.
    Ett knull är bara ett knull och betyder inget och kan samtidigt älska sin sambo/ fru.
    Det är bara kroppen de är ute efter och en ny upplevlesle och det behöver inte betyda att
     det är något fel på relationen. Min sambo säger att han har haft lust att ha sex med en annan men inte gjort det av respekt för mig. Och att han älskar mig och det skulle bara varit sex och inget annat inte betyda något, bara en slampa. Hur ska jag tolka det där? Är killar så? Tycker du jag borde vara orolig att han ska någon gång ha en svag moment och kanske inte tänker sig för och ha sex med en annan fast han älskar mig.?
    Jag har talat om att han kommer krossam mitt hjärta om han gör det och så sa han att det vill han absolut inte göra.
    Men min största fråga är nog. Är killar lite så att de kan ha sex med en annan bara för spänningen skull något nytt men samtidigt älska sin sambo utan att det igentligen ska vara något problem i relationen?

• Svar på tråden Hur är en man?
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Jag tror inte att man kan generalisera och säga att alla män är si eller så. Min erfarenhet är att både män och kvinnor kan resonera på det sättet, det kan handla mer om person än om kön. Jag tror att han och du måste prata om vad som skall gälla i er relation. Du blir osäker och orolig att han skall ha sex med någon annan, tror jag. Det är han som tydlilgt måste försäkra dig och ge dig trygghet i er relation. Otydligheten gör att du tolkar det han säger och det blir problematiskt. Kräv ett allvarligt samtal och ett klargörande och var tydlig med dina behov och åsikter.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Hur är en man?