Jag blir inte gravid – jag får panik!
Min man och jag ska båda snart fylla 28. Jag har en son sedan ett tidigare förhållande som nu är sex år gammal. För tre månader sedan bestämde min man och jag att vi ville skaffa ett gemensamt barn. Tidigare har jag varit gravid i min tonår då jag hade sex med min pojkvän direkt efter mens (jag var helt säker på att det var en säker period då) – men jag blev gravid.
Jag hade oskyddat sex med mitt barns pappa en gång och valde att ta ett dagenefter-piller då jag ansåg att det inte var rätt tid – men jag blev gravid och beslöt mig för att behålla barnet.
Nu när min man och jag skulle börja med bebisverkstan trodde jag att det skulle ta sig på en gång liksom tidigare. Men det vill sig inte. Nu ”bara” efter tre månader känns det som om nerverna ligger på utsidan. Hur ska jag klara att hålla på så här ägglossning efter ägglossning. Jag har panik, jag känner mig värdelös, jag vill ha svar. Det tär så vansinnigt – och vi har inte hållt på så länge ens….
Är någon i samma situation? Har någon erfarenheter att dela med sig av? Hur orkar ni kämpa månad efter månad? Tillsammans kan vi stötta varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 00:10
Tack alla snälla människor för era uppmuntrande ord! Stor styrkekram till alla ere som kämpar månad efter månad.
Rent intellektuellt vet jag att tre månader inte är någonting, men för mig vart det en mental krasch att inte bli gravid direkt eftersom jag blivit gravid mot min vilja två gånger förut.
Tack!