• engelmede

Ensamstående mammalediga mammor, hjälp! Se hit!

Nu är jag inte ensam förälder men, då det går utför för min och min sambos reltion blir jag orolig över hur jag och min son ska klara oss rent ekonomiskt om det tar slut.

Så jag vänder mig till er, ensamma mammor som är mammalediga, hur klarar ni det ekonomiskt som får bara lägsta penning? Får ni någon slags bidrag eller hur fungerar det för er?

Tack på förhand!      

• Svar på tråden Ensamstående mammalediga mammor, hjälp! Se hit!
  • Förtrollad

Jag har inte lägsta nivån men jag vill spara på mina föräldradagar för att kunna vara hemma 1,5 år och får ca 5500kr i ersättning för de 12 dagar/mån jag tar. Det är nog ungefär vad man får ut på lägsta nivå om man tar 30 dagar.

Sen är det barnbidrag 1050kr, underhållsstöd 1300kr och bostadsbidrag som i mitt fall är 2200kr.

Sammanlagt blir det 10000 kr och även om det inte är några stora summor så lever jag ganska bra trots att hälften går till hyra. Det enda jag känner av att jag fått undvara är en egen bil. Min son är 6 månader.

• engelmede

Åh vad skönt att höra att det funkar bra för dig även om jag inte vet om jag kommer dit än=) Tack för ditt svar!

Svar på tråden Ensamstående mammalediga mammor, hjälp! Se hit!