• SiBiN

Var Hittar jag ett par jeans som är snygga och är sköna, alltså inte tappar formen efter 1/2 dag och kasar ner mm ;-)

Jag är kort, 1,58 lång och har alltid haft svårt att hitta byxor som sitter bra och är snygga samtidigt Framförallt nu när jag lagt på mig fööör många kg Håller på att gå ner det men under tiden måste jag ju för tusan åtminstone ha ett par jeans jag trivs i...

Har ni tips och ideér? Jag är egentligen inte den som köper superdyra kläder men inte fallet är jag beredd på att lägga en slant om det är bra byxor Känns jag är en jäkla utmaning när jag frågat i de vanligaste kedjorna Kan DU hjälpa mig ??? {#emotions_dlg.flower}  

• Svar på tråden Var Hittar jag ett par jeans som är snygga och är sköna, alltså inte tappar formen efter 1/2 dag och kasar ner mm ;-)
  • Tassa

Levis brukar alltid ha bra jeans tycker jag. Svårt att ge tips om man inte vet vad du gillar och vilken kroppsbyggnad du har.

• Lena

Levis 501 funkade bra för mig när jag hade 30kg övervikt till mina 160cm

• Fia 28

Själv har jag bara esprit jeans. Desto mera stretch, desto större blir de när du gått i dem ett tag.

• Lusing

"Föööör många kilo" innebär vad i byxstorlek? 50/52?

• Solstråle0001

Gå till jc. Där finns massa olika modeller och märken (lee, Lewis, diesel, replay m.m). Man får bra hjälp och de lägger upp byxorna gratis om det behövs.

• kickan89

Dr denim! Ser ut som vanliga jeans men känns som tights på, supermycket stretch!

• Vendelsö

Och sen är ju tricket när det gäller jeans att köpa en storlek som vid provning känns för små eftersom de om de är bara så lite stretchiga töjer sig massor.

• Konvaljen

Hur mycket är för många kilo?

Världens bästa jeansmodell är Acne Flex enligt mig. Stretch, håller riktigt snyggt och sitter som en smäck på!
    Det enda negativa är priset, mina par (har några stycken) kostar kring 1200:- paret.

• TrailerTrash

Gillar Acne ,G-star och Levis

Två färger,en tro
  • Frida i det fria
    kickan89 skrev 2012-09-07 16:20:23 följande:
    Dr denim! Ser ut som vanliga jeans men känns som tights på, supermycket stretch!

Vart köper man dem??? Själv har jag ett par jeans med stretch i och de kasar ner och smäller när man går...hehe.
  • kickan89

Jag köpte mina på carlings :) köp så små som möjligt bara, för de är verkligen jättestretchiga haha. Töjer sig lite grann också.

• Larvig

Bäst sittande jeansen just nu i garderoben köpte jag på Vero Moda, ett par tunna stretchjeans. Sitter verkligen snyggt och skönt, håller formen! Den tvätten jag köpte var till halva priset, betalade ca 180kr. Fanns helsvarta till ordinariepris. Är också under 160 cm lång.

• Isis

Köpte senast ett par från Monki. Dom är stilrena, med stretch och ganska höga i midja (passar mig bra, håller i magen bra). Köpte dem supertighta, de har gett med sig och sitter nu helt lagom. 300-400:-kostade dom och var mycket värda det. Gillar dom mer än mina Acne som kostar 3-4 ggr så mycket. Det får bli fler till hösten.
    Sen tror jag Cheap Monday har rätt sköna, stretchiga modeller till lågt pris. Också stilrena, förutom dödskallen i midjan  på ryggen, om man står ut med den ;).

• Isis

Sen ett tips, köp jeansen en storlek för små, för de töjer ALLTID ut sig!

Svar på tråden Var Hittar jag ett par jeans som är snygga och är sköna, alltså inte tappar formen efter 1/2 dag och kasar ner mm ;-)