• SEN88

Gravid V.25 Hur länge jobbar ni innan BF?

Hej! Jag är gravid i v.25 o har planer på att jobba så länge jag känner att jag har ork o energi kvar att ge på jobbet. Jag arbetar inom Omsorgen o arbetet i sig har extremt långa arbetspass, då dom flesta pass ligger på mellan 12-24 timmars pass. Med sovande jour. Vi jobbar alltså både dag, kväll o natt pass, o natt pass innebär 24 timmars pass. Har inga tunga lyft i arbetet men det blir ändå rätt otympligt att arbeta in i det sista. Jag planerar på att gå 1 November, o har BF 25 December. Hur gör ni andra som är i liknande situation? Är ni hemma utan lön/föräldrapenning etc, eller får ni något form av bidrag/stöd? Känns väldigt konstigt att sjukskriva sig sista 1 1/2 - 2 månaderna, dessutom vet jag ej om försäkringskassan skulle godkänna detta, men vad gör man annars? 

• Svar på tråden Gravid V.25 Hur länge jobbar ni innan BF?
  • Ruffs74

Hej

Jag är i vecka 28+5 och har BF 27 nov

Jobbar inom kommunpsykiatrin, har inte så tungt fyskiskt på jobbet med hot och våld risk finns.

Har sökt gravidietspenning på försäkringskassa med fick avslag. Så nu har min chef stängt av mig enligt 4 kap 6 paragrafen i arbetsmiljölagen. Hon kan inte garatera min säkerhet.
    Så får se vad försäkringskassan säger....då får jag pengarna från dom. Går hem den 29 sep.

Man behöver oxå tid för att varva ner och förbereda sig mentalt..LYCKA TILL

• Gummsan

Jobbar som personlig assistent. Jobbar en vecka till. Då kommer jag vara i v37+0 när jag går hem.

• Rocktroll

Om jag får beviljat graviditetspenning går jag hem 5:e oktober, jag har bf 2:a december. Om jag skulle få avslag är jag väll illa tvungen att jobba ett tag till och ta ut fp någon vecka innan men jag lär ju inte vara en tillgång till företaget i såna fall.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Gravid V.25 Hur länge jobbar ni innan BF?