• Musungen

Bestämma barnets kön.

Överallt står det ju att y (man) Är svagare än x (flicka) spermiern men snabbare. Alltså ska man ha sex FÖRE ägglossning för att öka chansen för att få en flicka. Och ha sex på Äl dag om man vill ha en pojke. Jag undrar en sak, om det nu är så att man har sex både före och under Äl, borde det ju enligt teori vara så att det redan finns flickspermier därinne som redan står först i kön, alltså borde det ju bli en tjej om spermierna överlevt? Någon med en tanke? :) Jag bryr mig verkligen inte om kön (friska barn är huvudsaken!) jag har bara läst lite för mkt och är en nyfiken Liten rackare :) vad fick ni för kön, och när hade ni sex, före eller på Äl? :)

• Svar på tråden Bestämma barnets kön.
  • Mercurialis

Vi hade sex en enda gång 5-6 dagar före beräknad ägglossning och det blev en pojke. Jag misstänker, emellertid, att ägglossningen kom ett par dagar tidigare än förväntat den månaden.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    Musungen skrev 2012-09-09 17:34:38 följande:
    Ett par dagar, som att ni prickade in Äl dag? :)
    Nej, ett par dagar som i två dagar, så fortfarande 3-4 dagar före ÄL.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MariaWe

Vi har tre pojkar gjorda på ÄL-dagen. Är nu gravid med en hoppsan, gjord ca 4-5 dagar innan ÄL och det ska tydligen vara en flicka enligt UL!

• beccagranen

Barn ett- hade sex på äl, blev en pojke. Barn två- hade en önskan om en tös denna gång och testade div knep/myter. Åt strepsi, sex vartannat dag veckan före äl, sist dagen innan. Vi brukade även passa på efter att maken tränat, tydligen ska pojkspermier varabkännslig mot värme. Vi fick en flicka, om det berodde på det vi gjort eller naturens gång vet jag inte Min mamma fick två söner, och ville gärna ha en dotter. Hon testa tempmetoden, och de blev en flicka. Tre år senare önska hon ytligare en dotter, och gjorde samma igen, och det blev ytligare en tös. Men hennes granne fick fem pojkar, hon tempa med och hoppades på en dotter de sista tre gångerna.

• Samanta245
    beccagranen skrev 2013-02-21 11:05:59 följande:

Barn ett- hade sex på äl, blev en pojke. Barn två- hade en önskan om en tös denna gång och testade div knep/myter. Åt strepsi, sex vartannat dag veckan före äl, sist dagen innan. Vi brukade även passa på efter att maken tränat, tydligen ska pojkspermier varabkännslig mot värme. Vi fick en flicka, om det berodde på det vi gjort eller naturens gång vet jag inte Min mamma fick två söner, och ville gärna ha en dotter. Hon testa tempmetoden, och de blev en flicka. Tre år senare önska hon ytligare en dotter, och gjorde samma igen, och det blev ytligare en tös. Men hennes granne fick fem pojkar, hon tempa med och hoppades på en dotter de sista tre gångerna.

Intressant 
  • Anonym (Humbug)

Haft sex precis vid ÄL och fått 1 flicka och 2 pojkar. Det är mkt mer avancerat än man kan tro det här med kön. Läste nån forskning där man sett att det verkar som att vissa endast kan få flickor exempelvis. Beror på att man saknar något i en gen så testiklar kan inte utvecklas. Finns mycket dom inte vet än :)

Svar på tråden Bestämma barnets kön.