• JJJPKP

    Ögonsjukdommen Våt Amd endast 17 år.

    Jag sitter med min älskade 17 åriga dotter som har en ögonsjukdom som heter våt amd.
    Detta började i maj med att hon fick syn bortfall,såg dubbelt och stark huvudvärk.
    Givetvis trodde vi att hon fått en hjärntumör. Efter många undersökningar tror läkarna att hon fått fel på gula fläcken i det högra ögat.

    Detta är tydligen väldigt ovanligt att unga personer får det.

    Jag tycker inte vi fick någon bra börja skickades runt till alla möjliga ställen,remis på villovägar. För två månder sedan har hon börjat få injektioner med ett medel som heter (Lucentis) i ögat.
    Detta ska ges 1 gång i månaden vid minst 4 tillfällen.

    Hon har fått 2 st injektioner men det har inte visat någon skillnad.

    Min dotters dröm om att  jobba med fotografi börjar sakta men säkert grusas.

    Snälla är det någon som har erfarenhet om detta och kan dela med sig av dem.

  • Svar på tråden Ögonsjukdommen Våt Amd endast 17 år.
  • Mentos

    När jag var 29 år och gravid fick jag en blåsa på gula fläcken vilket gav symptom som suddighet, dubbelseende mm. Blåsan torkade in men gav förändringar i gula fläcken som idag ser ut som sk torr amd. Problemen försvann gradvis under några månader. Jag fick ingen behandling.Jag har dock idag, 11 år senare, inga problem med synen. Förhoppningsvis kan det läka bra på din dotter. Hoppas ni får bra hjälp.

  • JJJPKP

    Ny läkartid på torsdag med nya undersökningar för att se om synen blivit bättre.

  • emss

    JJJPKP hur har det gåt för din dotter blev synen bättre min son utreds också för nåt med gula fäcken 

Svar på tråden Ögonsjukdommen Våt Amd endast 17 år.