resemamman skrev 2012-09-11 10:12:07 följande:
Åk!! Om du är van att vara själv i vardagen så är det inte så mycket annorlunda borta. Du slipper dessutom klä på massa varma kläder, göra frukost, städa, bädda, laga mat etc etc. Såklart blir det ju ingen slappa-ligga-vid-poolen semester

men ett härligt miljöombyte!
Flygresan tror jag funkar. Barnen brukar vara ganska upptagna med att det är nytt och spännande ombord. Och min erfarenhet är att barnen oftast är mer "skötsamma" när jag är ensam än när vi är två vuxna. Så funkar iaf mina barn när jag rest själv med dem.
Packa smart och LÄTT. Ryggsäck som handbagage där du har råkoll på vart allt finns. Ombyte (som tar lite plats) till alla och lite mutor är bra. Lite extra mat om det blir förseningar, ett russinpaket piggar upp när man väntar på bagaget tex.
Väl på plats så sätter du på armpuffar (eller ännu heller en simväst av något slag som flyter ännu bättre, kolla tex denna:
www.sportime.se/Simning/Siminlärning /Simhjälp/art=2036508 finns flera andra sorter) redan på hotellrummet så slipper du stressa för mkt över att ditt stora barn springer före till poolen OM han skulle råka ramla i / hoppa i innan du hunnit dit!
Ha en toppensemester

!!
exakt så tänker jag, förutom att flyget då.
Min stora tjej är suvären på att vända till kant när hon hoppar i poolen, min lilla tjej har lärt sig att gå så henne behöver jag inte bära på längre, utan hon går helst själv.
Självklart blir det ingen "vila ut" semester, men det är ju inte det jag är ute efter... Jag är trött på vädret och de 4 väggarna här hemma, och tänk va skönt att låta ungarna springa omkring i solhatt och en t-shirt en vecka! och de obligatoriska foppa tofflorna som jag knappt får av 2 åringen! =)