• traveler

Cancun, Mexico

Mors!

Jag och min familj skall åka till semesterorten Cancun på yucatanhalvön i Mexiko. Vi ska spendera tre veckor på resorten Sea Adventures.

Har någon varit i Cancun, eller kanske t.o.m på hotellet. Skriv gärna en liten novell här om era upplevelser.

Tack på förhand!         

• Svar på tråden Cancun, Mexico
  • SuzR

Ja det undrar jag med! Ska dit i januari nästa år! Fast närmare bestämt puerto aventuras

• traveler

Vad kul:) Vi ska också dit i januari nästa år. 28 grader i solen, 25 i vattnet har jag hört:)

• SuzR

Gött! Hur gamla är dina barn? Vår dotter är nu 16 månader...har aldrig rest så långt eller ens i flygplan med henne! Har ni nån erfarenhet med det?

• traveler

Vår yngsta son kommer nästan vara två år. Den stora är 12. Så det blir väl en prövning, den lilla kommer säkert vilja springa i kabinen på planet hela tiden.

Har ingen erfarenhet av en sån lång resa med småbarn sen tidigare  

• elektra1
    traveler skrev 2012-09-09 22:32:52 följande:
    Vad kul:) Vi ska också dit i januari nästa år. 28 grader i solen, 25 i vattnet har jag hört:)

vi var i mexico i mars. 31 grader i havet. Helt underbart!
    Bästa semestern någonsin. 
  • Bellini2

Häftigt! Vi ska dit i vinter med en nästan tvååring. Fasar för flygresan! ;-S En vecka på "öde ön" Isla Holbox också. Jag ska följa den här tråden.
    Ha så skönt allihop!

• traveler

Vi har bokat platser på planet nu med extra benutrymme, hoppas att det kanske räcker för att lägga en lite madrass på golvet där den lilla kan sova.

12 timmar! hm, a det blir verkligen en prövning  

• evaoregon
    traveler skrev 2012-10-02 14:36:19 följande:

Vi har bokat platser på planet nu med extra benutrymme, hoppas att det kanske räcker för att lägga en lite madrass på golvet där den lilla kan sova.

12 timmar! hm, a det blir verkligen en prövning  

Ofta får barn inte ligga på golvet och sova av säkerhetsskäl (tutbulens mm).  Små barn brukar kunna sitta relativt bekvämt i sina stolar och sova. Jag har flugit mycket med mina två barn och det har aldrig varit några problem.  Ibland finns det tv-skärmar för varje säte och det underhåller barnen länge.  Vi bor på USAs västkust så när vi reser till Sverige så tar resan cirka 15 timmar (med mellanlandningar).
  • elektra1

varje stol har en egen skärm. så man barnen kan spela och titta på film. Sova går bra i stolarna. Får inte plats att sova på golvet. Inte våran 5 åring iallafall fick plats. ´Det är inte såå mycket benutrymme extra man får. Vi hade också extra när vi flög till mexico i mars. 
    Perfekt att ha en ipad med på resan. Många barnsagor och roliga spel och ritprogram för de små.  

• traveler

Ajdå! Får dom alltså inte ligga på golvet framför sätet?? Det betyder ju att antingen jag, eller frugan kommer få ha honom liggandes i famnen i flera timmar när han skall sova. Man kommer ju inte kunna göra någonting. varken äta, dricka eller ta upp saker!!! 

• evaoregon
    traveler skrev 2012-10-15 10:35:58 följande:
    Ajdå! Får dom alltså inte ligga på golvet framför sätet?? Det betyder ju att antingen jag, eller frugan kommer få ha honom liggandes i famnen i flera timmar när han skall sova. Man kommer ju inte kunna göra någonting. varken äta, dricka eller ta upp saker!!! 
    Ja, men det går bra att köpa till ett säte för barn under 2 år om man vill det.  Jag bor på USAs västkust och flyger då och då till Sverige på besök.  Lååååång flygresa.  Jag har ofta suttit med barn i knäet och inte kunnat göra mycket alls.  Värst var det nog när jag flög helt ensam med vår son som då var 9 månader.  
Svar på tråden Cancun, Mexico