• TESSE25

Hur mycket fickpengar 2 veckor i Turkiet?

Vi ska åka 2 veckor till turkiet. Har 2 barn med oss. Så är det någon som vatt i samma sitts som oss? vet inte hur mycket vi ska ha med oss i fickpengar. Ska ju shoppa och äta ute. vill inte tänka på att de har vi inte råde mm.

• Svar på tråden Hur mycket fickpengar 2 veckor i Turkiet?
  • mandolin76

Hur mycket fickpengar ni skall ha med er är ju beroende av hur ni vill leva. Skall ni äta budget, medium eller lyx. Ett bra tipps när det gäller maten är ju att kolla resebolagens uträkningar om vad det kostar att äta ute. När jag var till Turkiet för ett par veckor sedan med sonen bodde vi på all inklusive så det pengar jag gjorde av med var ca 3000 på shopping. Kostnaden för det du köper är beroende av hur bra du är på att pruta och det är bra att i förväg bestämt hur mycket du är beredd att betala för det du vill ha. Jag köpte college jacka till barn för ca 100:- och till vuxen för ca 200:-. För väskor i skinn betalade jag mellan 100 och 400:-. Hade säkert kunnat pruta mer på vissa saker om jag inte haft en otålig 5 åring med mig.

• viochdu

När man åker utomlands och inte vill snåla. Brukar man räkna med 1000:/per dag för EN person... Men då är det ju frukost mat lunch, fika och lite shopping inräknat varje dag och då är det räknat med överkant....... Det kostar mer än vad man tror... Nu menar inte jag att ni behöver 4000 per dag. Men så har alltid jag räknat när jag varit utomlands och då har pengarna räckt bra.. men inte varit för mkt heller

-Andra försöket- / ÄL-7/9 / BIM 20/9 -Vi längtar-
  • TESSE25

De blir mycket pengar om man ska va där 14 dagar. Och räkna 4000 per dag. Nu är mina barn 4 år och 1 år när vi åker

• viochdu
    TESSE25 skrev 2012-09-10 12:06:44 följande:
    De blir mycket pengar om man ska va där 14 dagar. Och räkna 4000 per dag. Nu är mina barn 4 år och 1 år när vi åker
    Som jag skrev ". Nu menar inte jag att ni behöver 4000 per dag. "
  • viochdu

Men räkna med 5000 per vecka iaf... 

• tessum

Ungefär såhär har vi när vi reser (är 4 pers)

Bara frukost på hotellet: Då har vi ca 2500:-/dag i fickpengar
    Med all inclusive på hotellet: Ca 1500:-/dag

Har haft samma summor sen minstingen var 1 och äldsta 5 (nu är de 5 och 9) och det räcker absolut för oss till bra mat, en hel del shopping och en massa nöjen.

Nu beror det lite på om ni har tänkt er en massa utflykter och sådant också? Vi brukar åka på 1-2 utflykter varje gång vi är iväg och de har kostat mellan 1000-2000 för hela familjen + mat

• tessum

Ska kanske tillägga att vi bara åker 1 vecka så hade vi åkt två veckor hade vi haft betydligt mindre varje

• TESSE25

Ja inga utflykter eller nått sånt. Ja vi får se hur mycket man tar Me.

• Opsis

Vi gjorde slut på 16.000 på två veckor, 2 vuxna och 1 barn.

• boandersson

Ta alltid mer med er än vad ni tror!

• ymmmi

Ta med er visa kortet och ta ut pengarna där nere, se bara till att ha pengar dom första dagarna. Efter det så tar ni ut instället.

• TESSE25

Ja vi ska ha Me oss kortet. Har varit där innan ett x antal gånger. Man vill ju inte snåla när man är på semester heller.

• HaltaLotta

Minst 1000 kr i matpengar om dagen, mer om ni vill äta på finare restauranger på kvällarna.

1000 kr per dag på "övrigt". Blir en del glass, vatten, läsk, shopping kanske så det rullar på

Svar på tråden Hur mycket fickpengar 2 veckor i Turkiet?