Basse8197 skrev 2018-09-18 15:55:54 följande:
Hej alla.
Har läst på olika sidor om olika preparat som skall göra det enklare att bli gravid.
Vilka har ni testat , hjälpte det? Hur lång tid tog det?
Var köper man dessa?
Jag har 4:a barn sedan tidigare men vill så gärna ha en liten till en sista gång.
Har haft lätt för att bli gravid tidigare, men då hade jag iof inte tiden emot mig
Hej!
Testade när det begav sig både Munkpeppar och DHEA (Prasteron). Munkpepparn hjälpte ev till att stabilisera mina könshormoner el ngt ditåt, för jag blev gravid snart efter att jag började med dem MEN fick tyvärr missfall i v 6-7. Fick ett missfall till sedan, gjorde därefter två IVF i Lettland m egna ägg = de flesta ägg befruktades fint men utvecklades dåligt dvs mkt få embryon som levde efter 5 dagar och de hade dessutom kromosomfel enligt tester som gjordes. Ingen insättning alltså. Mellan IVF 1 och 2 åt jag DHEA i 3 månader f att få ut fler ägg, resultatet blev 2 färre ägg än vid första IVF:en.. (10 resp 8 ägg ut). Så, vårt facit var att visst, jag kunde bli gravid och svarade bra på hormonbeh vid IVF, men äggkvaliteten var kass (pga åldern, har en vuxen son som synes ovan). Skam den som ger sig dock, vi har nu en ljuvlig baby på 9 månader som blev till mha äggdonation. <3 Planen är syskonförsök till våren.

Iaf, är du sugen på att testa t ex munkpeppar, så beställde jag på nätet om jag minns rätt, men de finns i hälsokosten också och ev på apotek (naturläkemedel). Prasteron (DHEA) fick jag utskrivet av min gyn. Stort lycka till!!! Håller tummarna.