• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • weeme
    43år skrev 2015-03-03 20:53:50 följande:

Det går. Är 44 (om 3 dagar) och gravid efter FET.

Grattis!! Gillar höra sådant...

• Mestis

Hej är denna tråd död? Eller finns det flera här inne som vill ta upp den igen?

• Maran73

Puffar gärna upp tråden! Har visserligen inte fått barn som "äldre", min son fyller 18, men plussade för några dagar sedan, hurra! Är dock rädd för MF då jag hade ett sådant i november... Har heller inte mycket till grav.symtom...

Mestis skrev 2016-03-10 11:41:04 följande:

Hej är denna tråd död? Eller finns det flera här inne som vill ta upp den igen?

• Cice
    Hej på er!
    Jag hänger gärna med er. 

Jag fyller snart 47 i år och  är gravid i vecka 8.   Jag tänker positiv, men jag har fått många mf.
     Cice
  • Maran73

Hej! Grattis! Hoppas det går vägen denna gång, håller tummarna. Hur många missfall har du haft? Barn innan? Har själv lite svårt att glädjas riktigt, känns som jag väntar missfall ist f barn... Har så lite symtom!

Cice skrev 2016-03-31 13:56:49 följande:

Hej på er!

Jag hänger gärna med er. Jag fyller snart 47 i år och  är gravid i vecka 8.   Jag tänker positiv, men jag har fått många mf.

Cice

• Eiram73

Vilken bra tråd. Behöver lite hopp. 42 år och vill gärna ha ett barn till men har fått två missfall. Dock inte kämpat för att gravid. Det tog dig ganska snabbt. Men missfall i v 5 och 13 ????.

• Maran73

Hej! Verkar vara en rätt "död" tråd detta... Hur som helst, beklagar dina missfall, kan tänka mig att det var riktigt tungt i V 13! Jag fick tyvärr missfall även denna gång, i vecka 6 som förra gången (el om det var 7 då). Besviken förstås men kände det på mig och var lite förberedd då jag hade dåligt m symptom, riktigt svagt plus på BIM och veckoindikatorn på CB test inte ökade. Som tur var tar det sig ganska snabbt f mig också, ca 4 månader. Det känns ju dock som 4 år... Men väntar nu på mensen och fortsätter försöka ett tag till innan vi ger upp, har en gyn som hjälper mig m lite hormoner o vi har även tankar på IVF. Har du barn sedan innan?

Eiram73 skrev 2016-04-23 23:29:10 följande:

Vilken bra tråd. Behöver lite hopp. 42 år och vill gärna ha ett barn till men har fått två missfall. Dock inte kämpat för att gravid. Det tog dig ganska snabbt. Men missfall i v 5 och 13 ????.

• Eiram73
    Maran73 skrev 2016-04-24 10:18:00 följande:

Hej! Verkar vara en rätt "död" tråd detta... Hur som helst, beklagar dina missfall, kan tänka mig att det var riktigt tungt i V 13! Jag fick tyvärr missfall även denna gång, i vecka 6 som förra gången (el om det var 7 då). Besviken förstås men kände det på mig och var lite förberedd då jag hade dåligt m symptom, riktigt svagt plus på BIM och veckoindikatorn på CB test inte ökade. Som tur var tar det sig ganska snabbt f mig också, ca 4 månader. Det känns ju dock som 4 år... Men väntar nu på mensen och fortsätter försöka ett tag till innan vi ger upp, har en gyn som hjälper mig m lite hormoner o vi har även tankar på IVF. Har du barn sedan innan?

Hej
    Flåt lite sent svar. Jag förstår dig verkligen att väntan är lång och tung. Hoppas att det kommer att funka på något vis.
    Ja det var tungt i v 13 och fostret var liksom helt komplett och fint fast litet. Men det blev en sorg och vi hade börjat bli inställda på ett barn till även om vi först blev lite förvånade för det var inte superplanerat. VI har tre barn tidigare så jag är otroligt tacksam för det. Jag verkar ju kunna bli med barn fortfarande men frågan är om jag har några "bra" ägg. Hade ett tidigt missfall (v 5) förra våren så det jag hade nu var et andra missfallet. Jag skulle gärna vilja ha ett bar till men vet inte om jag vågar och orkar gå igenom ett missfall till, särkskilt eftersom man kan ju inte utesluta att det blir ett tom ännu senare missfall än det förra. Har du barn sedan tidigare?
  • Maran73

Hej hej! Ja, en son på snart 18. Har egentligen velat ha fler, men det blev inte så. Nu träffat Han m stort H, som inte har barn men gärna vill ha, så why not? Tungt m missfall, är med i en liknande fb grupp o där har nästan alla fått missfall, mkt nedslående. Vi är inne på IVF i Riga, där de har ngt som kallas "genetisk screening" av embryon innan implantation. Ska mejla dem i dagarna o be dem berätta lite mer. Taskiga ägg är den troligaste förklaringen t missfallen så det kan förhoppningsvis vara ngt för oss. Hoppet är det sista som lämnar en...

Eiram73 skrev 2016-05-13 10:21:08 följande:

Hej

Flåt lite sent svar. Jag förstår dig verkligen att väntan är lång och tung. Hoppas att det kommer att funka på något vis.

Ja det var tungt i v 13 och fostret var liksom helt komplett och fint fast litet. Men det blev en sorg och vi hade börjat bli inställda på ett barn till även om vi först blev lite förvånade för det var inte superplanerat. VI har tre barn tidigare så jag är otroligt tacksam för det. Jag verkar ju kunna bli med barn fortfarande men frågan är om jag har några "bra" ägg. Hade ett tidigt missfall (v 5) förra våren så det jag hade nu var et andra missfallet. Jag skulle gärna vilja ha ett bar till men vet inte om jag vågar och orkar gå igenom ett missfall till, särkskilt eftersom man kan ju inte utesluta att det blir ett tom ännu senare missfall än det förra. Har du barn sedan tidigare?

• Basse8197

Hej alla.

Har läst på olika sidor om olika preparat som skall göra det enklare att bli gravid.

Vilka har ni testat , hjälpte det? Hur lång tid tog det?

Var köper man dessa?

Jag har 4:a barn sedan tidigare men vill så gärna ha en liten till en sista gång.

Har haft lätt för att bli gravid tidigare, men då hade jag iof inte tiden emot mig

• Maran73
    Basse8197 skrev 2018-09-18 15:55:54 följande:

Hej alla.

Har läst på olika sidor om olika preparat som skall göra det enklare att bli gravid.

Vilka har ni testat , hjälpte det? Hur lång tid tog det?

Var köper man dessa?

Jag har 4:a barn sedan tidigare men vill så gärna ha en liten till en sista gång.

Har haft lätt för att bli gravid tidigare, men då hade jag iof inte tiden emot mig

Hej!

Testade när det begav sig både Munkpeppar och DHEA (Prasteron). Munkpepparn hjälpte ev till att stabilisera mina könshormoner el ngt ditåt, för jag blev gravid snart efter att jag började med dem MEN fick tyvärr missfall i v 6-7. Fick ett missfall till sedan, gjorde därefter två IVF i Lettland m egna ägg = de flesta ägg befruktades fint men utvecklades dåligt dvs mkt få embryon som levde efter 5 dagar och de hade dessutom kromosomfel enligt tester som gjordes. Ingen insättning alltså. Mellan IVF 1 och 2 åt jag DHEA i 3 månader f att få ut fler ägg, resultatet blev 2 färre ägg än vid första IVF:en.. (10 resp 8 ägg ut). Så, vårt facit var att visst, jag kunde bli gravid och svarade bra på hormonbeh vid IVF, men äggkvaliteten var kass (pga åldern, har en vuxen son som synes ovan). Skam den som ger sig dock, vi har nu en ljuvlig baby på 9 månader som blev till mha äggdonation. <3 Planen är syskonförsök till våren. Iaf, är du sugen på att testa t ex munkpeppar, så beställde jag på nätet om jag minns rätt, men de finns i hälsokosten också och ev på apotek (naturläkemedel). Prasteron (DHEA) fick jag utskrivet av min gyn. Stort lycka till!!! Håller tummarna.
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40