• Toukka

Hur skulle du uttala namnet Adeon?

Hej!
    Jag sitter och funderar på namn till min nyfödde son och har fastnat för Adeon. Min man är något tveksam då han är orolig för hur det skulle uttalas.
    Tack för hjälpen! 

• Svar på tråden Hur skulle du uttala namnet Adeon?
  • Minion

Adeeån, skulle jag uttala det. Apostrof på e:et liksom :)

• ploten
    Minion skrev 2012-10-03 23:10:43 följande:
    Adeeån, skulle jag uttala det. Apostrof på e:et liksom :)

Samma här.
  • Hamlon
    Toukka skrev 2012-09-10 14:55:21 följande:
    Hej!
    Jag sitter och funderar på namn till min nyfödde son och har fastnat för Adeon. Min man är något tveksam då han är orolig för hur det skulle uttalas.
    Tack för hjälpen! 

Glöm inte att ge barnet mellannamnen Englah, Tindrah, Cevin (om det är en kille) och Cazzandrah när du är igång.

Jag menar... det vore ju så trist om ditt barn hamnade i wt-fällan utan att ha en fullständig uppsättning av wt-namn... 
  • puss

Dumheter.
    Adeon är snyggt, om man uttalar det rätt.

• vänlig

Som Alvedon fast med d istället.

• Lavida

À uttalas som engelskt a. Tänk på namnet Leon, Li- on. Så resultatet blir. A-di-on :) mycket fint namn, kommer säkerligen inte bli bara en som heter så i Sverige.

• SaJo81
    fancyface3 skrev 2012-09-10 20:44:37 följande:
    adi on hade jag uttalat de som . Tyckte de lät finare .
    håller med
  • gerd123

Men ge grabben ett namn som han slipper bokstavera genom hela livet!

• SaJo81

Förstår inte Varför det alltid ska finnas folk som klagar på vad ANDRA människor ska döpa sina barn till!
    Och det där med att stava spelar ingen roll vad man heter, jag heter Sara och har ändå ALLTID HELA MITT LIV fått tillägga : -som det låter alltså utan H och utan Z! Min man heter Tomas och ha får också ALLTID tillägga -UTAN H! Och det e jävligt vanliga namn i mitt tycke!

WT är ett sätt att bete sig inte ett namn!

• gerd123
    SaJo81 skrev 2012-10-20 15:09:41 följande:
    Förstår inte Varför det alltid ska finnas folk som klagar på vad ANDRA människor ska döpa sina barn till!
    Och det där med att stava spelar ingen roll vad man heter, jag heter Sara och har ändå ALLTID HELA MITT LIV fått tillägga : -som det låter alltså utan H och utan Z! Min man heter Tomas och ha får också ALLTID tillägga -UTAN H! Och det e jävligt vanliga namn i mitt tycke!

WT är ett sätt att bete sig inte ett namn!

I detta fall så är det ju TS som undrar! Om du heter Sara så fattar jag inte varför någon skulle undra om det ska stavas med Z? Och varför ska någon undra om Tomas ska stavas med ett extra h? Det normala är Sara och Tomas och så stavas det om inget annat anges!
  • grind

Ärligt talat. Om mina föräldrar skulle ha givit mig namnet Adeon hade jag blivit riktigt förbannad.

Tänk på ungen! Har svårt att tro att någon skulle vilja heta Adeon. 

Svar på tråden Hur skulle du uttala namnet Adeon?