ämnesomsättning är för låg
Vi har gjort 2 IVF och 2 FET som inte lyckats. De gjorde ett nytt blodprov som visade att jag hade låg ämnesomsättning och har fått medicin.
Finns det någon som sedan efter medicineringen har blivit gravid??
Vi har gjort 2 IVF och 2 FET som inte lyckats. De gjorde ett nytt blodprov som visade att jag hade låg ämnesomsättning och har fått medicin.
Finns det någon som sedan efter medicineringen har blivit gravid??
äter du levaxin?
Jag skall börja med det i morgon
okey, jag äter oxå levaxin, har hypotheros eller vad de heter, och är gravid i 32:a veckan, tydligen de är inte säkert men man får lättare ägglossning om man har thyrodiea hormonet i balans, säger inte att de är säkert men alla dom jag pratat med i en tråd förut ah dom hade blivit gravida - de hade däremot inte gjort IVF och FET vad jag vet, men gravida var dom!!
Tack för ditt svar.
Jag fick reda på under utredningen att jag hade för låg ämnesomsättning, så jag har käkat levaxin ett bra tag nu. Vill man bli gravid ska TSH ligga mellan 1-2,5.
Lycka till!
Jag har tsh på 0,4, är det då svårt att bli gravid?
Cola: Nä jag har inte hört nåt att det ska va svårt om man ligger under. Det är nog inga problem, sen är detta bara "riktvärden". Jag låg nästan på 7 när vi gjorde utredningen, och det är ju lite förmycket (inte så konstigt att jag varit tjockare än alla andra jämt) Men nu ligger jag på 3 och det är rätt så okej.