Sexlivet har gått på grund
Jag känner bara att jag behöver skriva av mig själv lite och med mycket tur få lite tips om hur situationen kan vändas.
Jag är sambo med en jämnårig tjej i sex år och känner nu, som så många andra här tycks göra, att sexlivet gick på grund i samband med att vi fick barn, även om sexlivet haft en del bottenkänningar innan dess...
Redan innan vi fick barn var sexlivet inget att hurra för direkt, men det blev ändå någon gång i veckan i genomsnitt.
Efter att barnet fötts så gick sexlivet nästan helt på grund och vad som tidigare handlat om någon gång i veckan (i genomsnitt) blev till någon gång i månaden istället. Dessutom så blev en del oroande trender som jag noterat innan första barnet än mer tydliga. (Nu räknar jag inte med tiden direkt efter förlossningen (dvs ett par månader efter den) då jag givetvis har förståelse för att sex inte är aktuellt.)
Exempelvis:
När hon ligger och onanerar så brukar hon gärna vilja att jag ska smeka lite här och där på henne. Men när jag själv onanerar så tycks hon inte det minsta intresserad av att hjälpa till. Fast oftast så onanerar hon utan att jag får vara med eftersom hon passar på då jag inte är i närheten, så det är inte så ofta som jag får vara med ens om detta. (Inget ont om att onanera på egen hand i och för sig, det gör jag själv också, det jag är irriterad på är att jag hjälper henne med att onanera ibland men hon har noll intresse av att hjälpa mig med det.) När vi har sex så behöver jag ofta smeka henne väldigt länge för att hon ska vara intresserad av samlag. Men hon tycks inte ha mycket förståelse för att jag själv också behöver ha inspiration (smek, kramar, kyssar, osv) för att bli redo för ett samlag. Hon tycks istället anse att män alltid ska vara redo för sex närhelst kvinnan vill ha det. (Tyvärr så fungerar det inte så för mig utan jag behöver också ha uppmärksamhet för att bli redo, något jag också påpekat för henne, utan att något egentligen händer.) Jag tycker också att det är trevligt att känna sig ren och fin i samband med att vi har sex (speciellt om man ska ha oralsex). Men hon har aldrig visat intresse av att börja sexlekarna med att gå in i duschen och duscha tillsammans (jag försöker exempelvis locka med att massera henne i duschen samtidigt som jag tvålar in henne). Ibland har jag själv gått och duschat först för att känna mig fräsch, men jag kan inte minnas en enda gång då hon hoppat in i duschen enbart för att fräscha till sig inför sex. På tal om oralsex så kan jag också bara beklaga mig över att hon inte tycks ha något särskilt stort intresse av att ge mig det, trots att hon själv tycker att det är väldigt upphetsande att ta emot det. Nu finns det i och för sig inget som säger att en kvinna måste ge oralsex till sin pojkvän, men jag tror att de flesta män och kvinnor skulle hålla med om att det känns orättvist när en av parterna gillar att ta emot oralsex men inte återgäldar detta. På tal om att bara ta emot så kan jag också beklaga mig över att hon inte tycks vara särskild intresserad av att ha sex på ett sätt som är särskilt ansträngande för henne (det vill säga, hon ligger gärna på rygg och tar emot, men hon är inte särskilt intresserad av någon annan ställning). Jag känner ofta att jag gärna vill mysa lite, utan krav på sex. Exempelvis att ligga i soffan och kramas eller att massera varandra, och så vidare. Ibland så kan jag sitta och massera henne i någon timme när hon ber om det. Samtidigt så säger hon att hon inte har tid eller ork när jag frågar om hon kan massera mig. (Och det var nog en tre år sedan eller så som hon faktiskt gav mig någon massage. (Nu räknar jag inte att klämma i en 20 sekunder på mina axlar vilket jag kan övertala henne att göra någon gång per månad om jag har tur.) På tal om att mysa utan sex så har jag märkt att det i princip alltid är jag som tar initiativ till det. Om hon sitter i softan så kanske jag sätter mig bredvid henne och lägger armen om henne, men det är nästan aldrig hon gör något sådant. Och att helt spontant ge mig en kyss eller kram, det har nog inte hänt på flera månader.
Ok att en del av det här har börjat hända efter att hon blev gravid igen för ett halvår sedan och att hon nu har graviditetsrelaterade krämpor, men jag börjar känna mig ganska oroad för sexlivet framöver i samband med att vi inte bara har ett barn utan två om några månader. Och att hon inte ens tycks särskilt intresserad av att gosa/mysa är också klart oroande tycker jag. Ok att man inte vill ha sex för att man är gravid, men kan man då inte ge sin partner lite uppmärksamhet genom att ge lite extra många spontana kramar/kyssar istället?
Som det är nu så har vi inte haft sex på två månader, och jag räknar ner tiden tills dess att vi kan ha sex igen (runt ett halvår om man går på förra graviditeten som mall), men jag oroar mig samtidigt mycket för att sexlivet då kommer att gå på grund så rejält att det krävs fyra bogserbåtar samt en isbrytare för att få loss det igen.
Samtidigt så är jag inte intresserad av att vara en mansgris som enbart är intresserad av sex. Och ja, jag försöker göra allt det där som tipsen säger att man ska göra (avlasta henne, städa då och då, passa barnet så att hon får egentid, se till att inte tjata om sex, etc). Men det tycks inte hjälpa särskilt mycket.
Så jag sitter här och frågar mig själv om jag är dömd till ett sexlöst liv framöver eller om det finns hopp trots allt? :( Eller är jag bara fånig och ska skatta mig lycklig att vi faktiskt har sex lite då och då? (Bortsett från att sexet nu försvunnit helt i samband med att graviditeten orsakat diverse krämpor som ställer till det för sexet vilket jag har tämligen god förståelse för.)