• leijha

Resa till spanien med bebis

Vi reser till spanien (nerja) om 2 veckor med våra 3 barn varav ett är en 9-månaders bebis. Ni som bor eller har rest nyligt till spanien,hur är utbudet av barnmat på burk? Vi äter inte kött men fisk,grönsaker o baljväxter osv. Är lite orolig att det inte ska finnas vegetarisk barnmat. Vilka märken är bäst? Ska försöka göra mkt egen barnmat då vi bor i ett hus där,men det är ju rätt praktiskt med burkar. Tar gärna emot andra tips inför resa med bebis (de andra barnen är stora 6 o 9). Hur är det med blöjor? Ngt bra märke?

• Svar på tråden Resa till spanien med bebis
  • hotten

spanska blöjor är dåliga, med det finns Pampers eller deras motsvarighet dodot (tror jag det heter, du känner igen de då de ser likadana ut som pampers - figurerna osv)

Burkmat finns ju nestle, men har större bitar än hemma å smakar inte samma. Gröt finns oxå, men kan oftast vara smaksatta/socker.. vilket iof gör att barnen gillar det men kan vara problem sen hemma :)  

• mamalikola

Jag hade med mig ersättning och gröt för säkerhets skull för att ha vårt eget märke. Vi provade några olika burkar, det gick bra. Min baby gillade bl.a. Torsk med grönsaker och en annan fisk med potatis och gröna bönor. Jag ammade dessutom lite extra när jag tyckte att han kanske ätit lite mindre mat än han brukar.

• alkemi

Hittade inte mycket barnmat, finns typ välling på apotek. Hade satsat på att göra egen mat :) Och ta med blöjor som i vart fall täcker nätterna ni ska vara där ;)

Schatzi - efterlängtad och älskad från första stund, BF med liten 130214
  • hotten
    alkemi skrev 2012-09-13 21:11:54 följande:
    Hittade inte mycket barnmat, finns typ välling på apotek. Hade satsat på att göra egen mat :) Och ta med blöjor som i vart fall täcker nätterna ni ska vara där ;)

ja barngrejer å mat säljs på apoteken, men även på större livsmedels affärer. utbudet i små affärer är väldigt bergänsat
  • alkemi

På typ Carrefour finns barnmat i olika varianter, men inte alls lika mycket och bra som hemma. Nästan ingen ekologisk :)

Schatzi - efterlängtad och älskad från första stund, BF med liten 130214
  • Soltussen

Vi köpte några olika burkar, men lilltjejen gillade inte dem och jag förstår henne, det luktade kemiskt, sp vi köpte frysta ärter, korv och annat som lätt gick att tillaga och dela i mindre bitar och då åt hon glatt och så kompletterade vi med amning och välling.

• OpheliaMR

Jag kommer precis från Menorca, visserligen från en turistort på ön. Men jag kan verkligen rekommendera att ta med hemifrån allt du kan tänkas behöva. De har höjt momsen till 20% vilket gjorde att hipp burkarna kostade 2.5euro. Och ett halvt pampers paket (18st) gick på 8.5euro. Jätteonödiga utgifter. Svindyrt vad det!

Svar på tråden Resa till spanien med bebis