• Milli89

Min lilla måste ha Frejka kudde!

Hej! Min dotter fick diagnosen höftdysplasi när hon föddes vilket innebär att höftkulan inte riktigt sitter som det ska, detta innebar att hon nu måste ha en frejka skena mellan benen som gör att hon inte kan röra sina små ben..
    Hon skriker var dag och är jätteledsen över skenan.
    Nu undrar jag om det finns fler föräldar där ute med samma problem och om era små skriker så fruktansvärt?
    Vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom dessa veckor och se min tös gråta så var gång jag tar på skenan.
    Hon kan inte sova ordentligt, inte äta i lugn och ro då hon försöker sparka lite och känner att hon sitter fast :(
    Ortopeden säger att hon kommer vänja sig men nu har vi haft den ett tag och det är lika illa fortfarande.
    Det är inte för att jag inte "orkar" med skriken, men när hon ligger och ler och skrattar år mig och sedan gallskriker och gråter så fort jag tar på skenan, dag ut och dag in, varje timma på dygnet så blir man helt förstörd, tycker så synd om henne!! 
    Vande sig era små till slut?
    Finns det något annat man kan göra åt detta? 

• Svar på tråden Min lilla måste ha Frejka kudde!
  • iffis

Hej! min lilla tjej fick ha kudde 5 veckor och vi fick med oss 2 storlekar på plastskenan eftersom hon låg mellan 2 storlekar, när vi bytte upp en storlek så fick hon ont och som hårda knölar på insidan där skenan låg emot kan det inte vara så att eran skena kanske är förstor? eller att banden skär in?

• Prins Williams Mamma

Hej min son hade frejkakudde när han var liten han föddes med höftlux så han hade den i 6 veckor vi lät honom ibland ligga utan men inte alltför långa stunder som nätterna t.ex då fick han ha den på sig han var inte besvärad alls av den som tur var. Det vi föräldrar tyckte var jobbigt var väl om man hade bytt blöja och precis spänt på frejka kudden och han precis bajsade så man fick ta av allting igen för han var och är fortfarande väldigt otålig. Vill att allting ska gå jätte fort.

Svar på tråden Min lilla måste ha Frejka kudde!