HHansson skrev 2012-09-18 10:21:36 följande:
NEJ NEJ och åter NEJ!!! Det är inte ens värt en bilresa på 5 minuter - jag lovar!
Detta är det absolut sämsta ställe vi varit på med barnen. Dyrt, segt, långtråkigt, otrevlig personal och så dåligt anpassat för barn konstigt nog.
Deras intresse för att sälja biljetter och tjäna pengar lyser igenom så man nästan bländas. När man sedan kommer in så känner man sig inte ett ruttet lingon värt. Detta blir helt garanterat en besvikelse om du planerar en rolig överraskning.
Nej, tänk om! Jag skulle kunna rekommendera Junibacken i Stockholm, Kålmården med boende på vildmarkshotellet, eller kanske badhotellet i Fredrikshamn i Danmark.
Lycka till!
Som något tidigare sade, det här var nog första gången jag hörde någon vara så negativ om ALV.
Vi har två ungar som älskar shower av alla de slag, och som tycker att det är roligare med lekplatser/hinderbanor än karuseller. På legoland tyckte en av dem på allvar att det allra bästa under dagen var (den i våra vuxna ögon ganska fattiga) showen som var det allra bästa, trots att han åkte massor och älskar lego. På den nivån är det. Därför är det inte mycket som slår ALV för oss, eftersom det finns teater att se (och delta i ) hela tiden. Och massor av lekvänliga miljöer. De som husen vid Bråkmakargatan - där kan ungarna vara i timmar och springa in och ut medans vi föräldrar sitter på en parkbänk och har lite småtråkigt... men det är ju för barnens skull vi är där.
Och vad personalen beträffar - jag har jobbat på nöjesfält när jag var yngre och jag vet att personalen i slutet av säsongen var trötta och otrevliga. På ALV däremot - första gången vi var där var det augusti, och vi blev chockade av att tom de som sålde sockerdricka och städade var så trevliga. Så jag tycker precis tvärtom, men så kan det kanske få vara ... ;)