• DesJoh

Föräldramöten/utvecklingssamtal

Finns tyvärr många föräldrar som struntar i föräldramöten & utvecklingssamtal...........och det är tyvärr dessa föräldrar som klagar mest & högst att de aldrig får info från skolan.
    Men gå på möten & samtal då för 17!!!!

Min svärfar är f.d gymnasielärare.........han har sagy ett flertal ggr att de föräldrar han behöver prata med kommer aldrig och när han har ringt hem så har de inte tid att prata medans de föräldrar han inte behöver prata med kommer varje ggn.
    Så är det även i våra barns skola (de går i 3:an & 6:an).........de skötsamma barnens föräldrar kommer på varje möte & samtal medans de mindre skötsamma barnens föräldrar aldrig kommer.      

• Svar på tråden Föräldramöten/utvecklingssamtal
  • Blaha

Fast det hänger ju ofta ihop det där, dålig skolgång och dåliga föräldrar... Finns ju anledningar till att det går dåligt i skolan, man skolkar och så.

• DesJoh
    Blaha skrev 2012-09-11 17:20:39 följande:
    Fast det hänger ju ofta ihop det där, dålig skolgång och dåliga föräldrar... Finns ju anledningar till att det går dåligt i skolan, man skolkar och så.

Jo, iofs........men när man struntar medvetet i att gå på möten & samtal - varför ska man då klaga högst & mest på att man INTE får info från skolan och att "den där knäppa skolan skiter ju i allt"?!
  • Blaha

Min uppfattning är att struliga föräldrar ofta har svårt att se sin egen del i saker... De anser att det är skolans fel att barnet inte sköter sig osv, de skyller ifrån sig.

• DesJoh
    Blaha skrev 2012-09-11 17:45:16 följande:
    Min uppfattning är att struliga föräldrar ofta har svårt att se sin egen del i saker... De anser att det är skolans fel att barnet inte sköter sig osv, de skyller ifrån sig.

Jo, precis.......vi känner en familj som är ett exempel på det....
Svar på tråden Föräldramöten/utvecklingssamtal