• memmen

Theralen

Min dotter som snart är 3 1/2 sover väldigt dåligt. Hon har inte sovit bra många nätter sen hon föddes. Efter hennes treårskontroll fick vi remiss till en barnpsykolog då hon har problem med koncentrationen är grinig och får hemska vredesutbrott. Hon är ständigt uppe i varv och har svårt att komma till ro. Jag tror att hennes problem beror på bristen på sömn. Det är inte ovanligt att det tar över två timmar att natta henne och sen vaknar hon flera gånger varje natt. Hon sover 8-9 ibland 10 timmar per dygn och det har hon gjort i två år nu. Fick förslaget från barnmorskan om att testa theralen. Undrar nu om det finns nån som har erfarenhet av att ha använt denna medicin på era barn? Har det funkat och har de fått några biverkningar?

• Svar på tråden Theralen
  • Severus

Min ena dotter, då 8-9 år, fick Theralen en period. Hon blev som drogad.
    Aldrig mer. Sen fick hon Melatonin och senaste åren Circadin. Hon är 14 idag

• ModestyBlaze

Tänkte säga samma som ovan. Jag har tagit Theralen, det värsta jag gjort, ur jobbigt! Men äter idag melatonin (Cirkadin) detta är en depot tablett och är kanon. Funkar jättebra på de flesta och är det jag hade provat i första hand då det är kroppseget.

Så be om det är mitt förslag. 

• Älska livet som det är

Theralen e en riktigt stark medicin jag hade aldrig gett den till mitt barn. Det är ju helt galet att dom bara rekommenderar den till barn. Det är oftast riktigt psykiskt sjuka som får den. Oftast vuxna eller äldre.

• Kimona

Theralen knockar en vuxen människa med bara några droppar!

• Severus

Har själv klubbats ner av Theralen. Sov i tre dygn med paus för något toabesök. Läskigt. Aldrig mer
    Detta var efter att dottern fått tabletter
    Synd att vi inte visste bättre och gav henne Melatonin/Cirkadin direkt. Eller rättare sagt, fick en läkare som var expert på barn och kroniska sömnsvårigheter

• memmen

Tack för er input. Vi har bestämmt oss för att inte ta den. Funderar på att använda tavegyl de perioder det är som värst.

• Little Ms Chatterbox

Circadin, det kroppsegna hormonet Melatonin i depottablett och Omega-3 & -6 i kombination. Som Mor-EPA mini, Eye Q eller Eskimo Kids. 

Har sömstrulare och det blir väldigt mycket bättre när de får Omega. Äldsta sonen har alltid hat svårt att sova men är jättenöjd nu sen vi började med Circadin, 2 tabletter till kvällen.  

• ModestyBlaze
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-09-13 14:37:00 följande:
    Circadin, det kroppsegna hormonet Melatonin i depottablett och Omega-3 & -6 i kombination. Som Mor-EPA mini, Eye Q eller Eskimo Kids. 

Har sömstrulare och det blir väldigt mycket bättre när de får Omega. Äldsta sonen har alltid hat svårt att sova men är jättenöjd nu sen vi började med Circadin, 2 tabletter till kvällen.  
    Instämmer!
  • memmen

Är väldigt skeptisk till att ge mediciner hon har fått så mycket när hon var mindre och sjuk. Ska absolut testa och ge henne omega och se om det hjälper henne. Tack för tipset!

Svar på tråden Theralen