Jag är en kvinna från mellanöstern och vill skilja mig efter 17 års äktenskap
Först och främst ber jag om ursäkt i fall finns stavnings fel och hoppas ni förstår vad jag skriver.
Jag och min man har varit gifta i 17år bor i hus och har 4 gemensamma barn och nu är jag gravid i v.15.och jag ser jätte bra ut för att vara mamma till så många barn.
Jag har ett stort problem och i dags läge leva jag i ständigt dilemma och vet inte hur ska jag gå till väga ….
Våran relation är rena kaosen och vi bråkar ofta, han behandlar mig som en bekännare förutom dom tiderna som han har behov av mig, jag blev fysisk misshandlad av honom tidigare och detta tog slut och gick över psykisk misshandling och han trycker ner mig total, jag läste på högskolan men det var inte ngt omtyckt av honom vilket gjorde att jag inte kunde slutföra min studie och gick tillbax till heltids jobb, men det var inte bra heller jag kunde inte jobba pga. han bråkade med barnen och jag kunde inte jobba heller för att jag var orolig för mina barn hela tiden och sagt upp mig från jobbet för att skydda mina barn… jag hör massa negativa saker från honom om mig varje dag t.ex. att jag är en dålig fru och mamma, eftersom jag är arbetslös och är hemma jag får göra allt ,den enda han gör är att han jobbar ,klippa gräset, tvätta bilarna inget annat … ibland är jag så trött att sköta allt hushålls arbeta helt ensam när han kommer hem från jobbet blir han jätte arg på mig om jag inte serverar maten till honom då börjar han bråka med mig och anklagar att jag är inte som alla andra fruar och jag är verdelöss. Det räcker inte med allt dessa beteende mot mig han börjat med otrohet m.m … jag kom på att han tog kontakt med sin ex och försökte lämna mig och barnen för henne men antagligen kom dom inte överens så kom han tillbacka till oss med svansen mellan benen och jag förlåtit honom! Han blir snäll då och då men det är bara ngn dag, man kan säga att vi har rena helvetet oftas. Jag har försökt att skilja mig tidigare i många gångar men det blev inte ngt pga.
1. Mina barn *Två av dom är tonåriga och jätte känsliga*
2.jag älskar honom 3. Pga. det handikappad kulturen som följar oss trots att jag har bott i Sverige i mer än 22 år nu.
Nu orkar jag inte helt enkelt och kämpa mera jag vill skilja mig trots arbetslöshet och min graviditet, för om jag stannar och försöker då lurar jag mig själv samt då betyder att jag är en dålig mamma om jag låter mina barn leva i en trasslig relation. Jag är trött på att döljer allt för folk och alltid ha falsk leende på läpparna jag är ledsen och orolig alltid och jag har ingen som jag kan lita på eller prata med om mina problem :(
Jag vet inte hur ska jag göra och vad är det första steget man måsta ta för att bli så bra som möjligt för barnen skull.. Jätte tacksam för er tips och råd