• jurist 05

Sunwing Thailand- vilket ska man välja??? Snälla!

Hej!

Vi har bokat en resa till Thailand i januari. Vi har valt Sunwing Kamala Beach! Men nu till min fråga. Det finns ju två Sunwing i Thailand - Kamala Beach och Bangtao Beach. Min fråga är om någon kan hjälpa oss? Vi har valt Kamala men från början bokade vi Bangtao. Min fråga är om det finns någon här som har varit på båda dessa och kan ge oss tips på vilket Ni anser är bäst? Vi är två vuxna och en 5-åring. Vore otroligt tacksam för ett svar. Hur är det med restaurangutbudet i Bangtao. Det verkar vara väldigt lugnt där men är det för lugnt?? Måste man åka taxi för att tex kunna äta middagar på kvällen? Man vill ju inte äta på hotellet varje kväll. Vet att det inte finns så mycket shopping varken i Bangtao eller Kamala utan att man då får ta sig till Patong. Men det verkar som att tuk-tuk inte ens kör till Bangtao? Stämmer det? Hur långt är det mellan dessa två Sunwing? Det är första gången i Thailand för oss och det är nog bäst med ett familjehotell trots allt! Ha det gott!!  

• Svar på tråden Sunwing Thailand- vilket ska man välja??? Snälla!
  • Duefigli

Jag har inte någon erfarenhet än, men har varit i din situation.

Jag valde också mellan de två alleldes nyss inför vinterns resa, men valet föll till sist på Kamala av just de orsaker du nämner. Tycker mig ha läst att många uppfattar Bang Tao som vackert och mysigt men för lugnt. Det ska väl finnas några restauranger, men betydligt mer att göra (och handla)  i Kamala. 

Svar på tråden Sunwing Thailand- vilket ska man välja??? Snälla!